Tror jeg greide å ta livet av motoren på bilen får et par uker siden. Kjørte den på vei hjem fra en lengre tur. Plutselig står vannsprøyten gjennom panseret og masse grå røyk. Jeg rakk ikke å reagere engang før jeg hørte DUNK og bilen stod på alle 4 hjula.
Den har vel varmskært seg?
Men er det mulig på så kort tid?
Det gikk maks 10 sek fra jeg så vannet til den stod stille.
Tempraturmåleren sa at bilen ikke var noe varmere enn middels slik den alltid viser.
Toyota skal ha flere tusen bare får å finne ut hva som har skjedd. Jeg tok den på Toyota Jessheim og de tok 500 kr får å si at det ikke var kompresjon i cylinder4, mer gadd dem ikke.
Kan det være noen annen feil enn at den har skært seg? Toyota nevnte noe om at det kunne være topp-pakkning(?)
Hva er best? Bytte motor eller reparere og isåfall hva trenger jeg? blokk og stempler?
Den har vel varmskært seg?
Men er det mulig på så kort tid?
Det gikk maks 10 sek fra jeg så vannet til den stod stille.
Tempraturmåleren sa at bilen ikke var noe varmere enn middels slik den alltid viser.
Toyota skal ha flere tusen bare får å finne ut hva som har skjedd. Jeg tok den på Toyota Jessheim og de tok 500 kr får å si at det ikke var kompresjon i cylinder4, mer gadd dem ikke.
Kan det være noen annen feil enn at den har skært seg? Toyota nevnte noe om at det kunne være topp-pakkning(?)
Hva er best? Bytte motor eller reparere og isåfall hva trenger jeg? blokk og stempler?
Sist redigert av TCU den 30 jun 2004 13:20, redigert 1 gang totalt.