TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 som rÃ¥kjørte til rudskogen?

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#52279  av angrykid

itte je :D

edit: btw, vi kan vel dra igang diskusjonen her og, bare sånn for å ha det gjort. ble litt inspirert / provosert av han der dusten som påsto han hadde kontroll i 250... er det mulig på norske veier? tja, sier vel mange. Mulig er det, men da skal du ha en rimelig fin vei å kjøre på, med lite eller ingen skog på siden der det kan komme ulumske dyr ut i veibanen, vil nå jeg påstå.

Problemet med høy fart på norske veier, er sikkerheten rundt det hele. Det er fullt mulig å dra på i 240+ på mange steder langs e6 nedover mot trondheim fra nord-norge, men hvorvidt det er noe særlig trygt, vet jeg ikke.

Men en ting vil jeg bare få sagt: gi meg en svingete vei, og jeg stortrives. Sjelden har jeg smilt så bredt som da jeg kjørte sørover fra ballangen og mot ferga skarberget-bognes. Det er mildt sagt svingete inn mot efjorden, og fyyyy fan, så herlig å bare kunne legge rattet over, og bilen følger hvitstripen på asfaltkanten.

Dere vet sikkert ikke hvor dette er, men sjekk det ut på ett eller annet kart, og dere vil se hva jeg snakker om. Helt villt, spør du meg. trenger ikke svinkjøre for å ha det skøy, bare ligg litt over fartsgrensen og morroa med å kjøre stiv bil kommer. :)

AK

#52307  av sindrejl

synes det er farta 0-100 som er morsomst å gi litt på... raskt ut av lyskryss og på svingete veier ikke behøve å slakke på gassen, men heller ikke tro man er mikke skomaker/verdensmester.

#52331  av chris

jeg tror jeg avstår fra å kommentere det som står på bilforumet.net og det temaet. blir bare så irritert likevel :)

#52368  av ST182

Ehhhh gidder egentlig ikke dra den diskusjonen her å, hilsen "dusten som påstod at han hadde kontroll i 250kmt" :wink:

ps. var ikke snakk om at jeg hadde full kontroll i 250kmt eller ei. det var snakk om at ingen skal komme å fortelle meg HVOR mye kontroll jeg har, mine ferdigheter er det kun JEG som kjenner til, det var det som var poenget. var ikke meninga at det skulle bli en krangle-tråd på bilforumet, men ALT blir jo krangletråder der. :cry:

åsså snakka jeg helt generelt når jeg sa at ting ser alltid mye værre ut fra en bil 200m lenger bak enn det gjør for han som faktisk tar forbikjøringa...... (aner ikke hvordan mr2`en kjørte)

til etterrettning: jeg ligger IKKE i 250++ i tett trafikk!! heller ikke tar jeg forbikjøringer i svinger eller på uoversiktlige veier! ei heller tar jeg forbikjøringer når det er KØ! (bare sånn for å rette opp intrykket folk har fått av meg som en fartsgal idiot eller noe slikt :wink: :D :)

Og ja, veiene her nede er 100sone oversiktlig vei, fysisk skille mellom kjøre-retningene, vilt-gjerde langs veien og Ingen plass de kan ha kontroll. ihvertfall der jeg klemmer pedalen flatt enkelte ganger når det ikke er noe trafikk :wink: er heldig som har e6 rett ved + at jeg har pendla den samme veien siden 4 felten ble bygd, så jeg kjenner hver minste detalj på veien der. :D

mvh
kenneth

(ikke la dette bli noen krangle-tråd da, vi er alle forskjellige mennesker, med forskjellige meninger og det må vi alle klare å akseptere?)

Edit: når jeg leste tråden på bilforumet, så ser jeg at jeg kanskje var liiitt grinete å kvass og satte ting litt vel mye på spissen :oops:

#52770  av mr2die4

haha..Det finnes to typer idioter bak ett ratt..De som kjører fortere enn jeg og de som kjører saktere enn meg.. :P

#52773  av spkstrp

mr2die4 skrev:haha..Det finnes to typer idioter bak ett ratt..De som kjører fortere enn jeg og de som kjører saktere enn meg.. :P
Hehe... vellfilosofisert ;) :P

#52775  av sindrejl

akkurat som om jeg skulle sagt det sjæl :P

#53975  av k_one

de snakket om at det var for det meste 80 km/h grense rundt om i norge...
pappa'n min har alltid lært meg at jeg skall legge sammen skiltene på begge sider av veien...har jeg tatt feil i alle disse årene :wink: ??hehe
jeg må forøvrig rette en liten takk til han som tok opp det med hvordan man kjører rett etter man har fått lappen.
Det er med skrekk og gru jeg tenker tilbake på hvordan jeg kjørte da, og hvor lite kontroll jeg egentlig hadde...noen andre som husker noe om det??hehe...:)

#54053  av Johnny_Bravo

k_one skrev:de snakket om at det var for det meste 80 km/h grense rundt om i norge...
pappa'n min har alltid lært meg at jeg skall legge sammen skiltene på begge sider av veien...har jeg tatt feil i alle disse årene :wink: ??hehe
jeg må forøvrig rette en liten takk til han som tok opp det med hvordan man kjører rett etter man har fått lappen.
Det er med skrekk og gru jeg tenker tilbake på hvordan jeg kjørte da, og hvor lite kontroll jeg egentlig hadde...noen andre som husker noe om det??hehe...:)
Jeg husker en episode ikke lenge etter jeg fikk lappen: her kommer
historien. jeg hadde jo ikke kjørt bil med andre en muttærn og forstod
ikke at det var glattere når det regnet og var vått på veien. så når jeg skulle ta av E6 ved mosseporten så ga jeg skikkelig gass nedover bakken. dette er en S sving så jeg fikk skikkelig kontra på bilen. da var jeg piss redd. jeg hadde jo lekt meg med brekket og slikt før men det var første gang bilen kom ut av kontroll uten at jeg var forberedt. jævlig følelse. der værste var at min kamerat som satt på var helt rolig. han trodde at jeg gjorde alt med vilje :) ja ja er bra han ikke forstod hva som egentlig foregikk da

#54059  av angrykid

k_one skrev:de snakket om at det var for det meste 80 km/h grense rundt om i norge...
Jeg vil tro at alle, uten veldig mange unntak, har gjort ett eller annet kukstykkje opp igjennom sin tid som sjåfør. Jeg husker min første dag med lappen, i en corolla fra 74, med celica understell, girkasse og motor med doble forgassere... var sjåfør til fest, dro bilen ut på speedometeret, som da gikk til 180, tippa det i allefall 1/5 mer nedover, kjørte forbi en golf gti... tipper på fart mellom 190-220 en plass, uten at jeg vet.. gikk i allefall fort.

på vei hjem fra festen, blåste jeg en tettering inn til gearkassa, og fikk olje på clutchen. denne ble jo da såpeglatt, og jeg kom meg ikke opp bakken hjemme.. måtte parkere nedenfor, å gå opp..

Dette var siste gang jeg svinkjørte... jeg har kjørt fort i senere tid, men aldri svin.. aldri.

nå i den senere tid, etter at jeg fikk mr2en min, så har jeg testet litt hastigheter, men da på rette strekker, der jeg føler at jeg har litt mer kontroll enn på svingete vei. man har litt mer erfaring, men er for all del ikke noe verdensmester.

#54064  av chris

kjørte nok over evne flere ganger jeg også, i den første tiden etter jeg kjørte opp. men i motsetning til min bror, så ødela jeg ikke foreldrenes biler :P

#54065  av angrykid

chris skrev:kjørte nok over evne flere ganger jeg også, i den første tiden etter jeg kjørte opp. men i motsetning til min bror, så ødela jeg ikke foreldrenes biler :P
Åhhhh, du er sååå slem, chris :D
j00 bæd båi, j00 :)

#54105  av sindrejl

chris skrev:kjørte nok over evne flere ganger jeg også, i den første tiden etter jeg kjørte opp. men i motsetning til min bror, så ødela jeg ikke foreldrenes biler :P
øy!!! laga bare en liten bulk + knust lykt da.. resten var uhell som ikke hadde med kjøringa mi å gjøre

#54153  av cameleon

sindrejl skrev:
øy!!! laga bare en liten bulk + knust lykt da.. resten var uhell som ikke hadde med kjøringa mi å gjøre
Hihihi :lol: