Jeg har glemt å oppdatert denne posten. Ja, det er blitt ordnings. Det manglet ikke på kompiser som ville være med å hjelpe meg i denne saken av prinsippielle grunner. Det endte med at vi kjørte bort til der han bor i 2 fulle biler med ganske kraftige sterke karer.
Så ringte vi på døren hans.. Det var faren hans som åpnet døren... han så ganske forskrekket ut når han så der stod 10 olme karer der og spurte om Kristoffer (Sønnen hans) var hjemme.. Jeg tror han skjønte hva som var i gjerdet, for han begynte å spørre om hva vi ville med han osv. Og da fortalte jeg alt som hadde skjedd. At han hadde gått til anngrep på meg uten grunn, og forvoldet skade både på meg og bilen. Jeg sa jeg var en person som tåler en trøkk og ikke går til slike drastiske steg av noen slag i trynet en lørdagskveld uansett hva grunnen måtte være, men når noen forvolder hærverk for tusenvis av kr på bilen min, da må jeg nødt å reagere.. Jeg sa jeg helst ville slippe å gå til politiet med denne saken, og at jeg var der for å høre om sønnen var villig til å betale for skadene.. jeg viste han regningen. Da lurte han på hvorfor jeg hadde med meg så mange "gorillaer". Da sa jeg at det var rett og slett av sikkerhetsmessige grunner med tanke på meg selv, etter hva som skjedde sist.. Da ba han oss vente... Han ble inne en stund, og kom ut igjen.. da hadde han tydeligvis snakket med sønnen, og han virket ganske irritert... Da beklaget han dypt det som hadde skjedd, og sa at sønnen hadde hatt litt problemer osv osv, og lovet at dette skulle de ta kraftig opp med sønnen. Så ba han om å få konto nr mitt, så skulle han sette inn penger med en gang. Og det fikk han. Pengene kom inn dagen etter.
Så da ordnet saken seg relativt greit, uten at jeg trengte å få gjerningsmannen banket opp. Jeg tror uansett han fikk seg en støkk... Faren var ganske oppskaket. Han var nok ikke nådig mot han etterpå. Han var veldig instilt på at jeg IKKE skulle blande politiet inn i dette. Han var nok smertelig klar over at sønnen driver på med narko, og foretrakk vel derfor å ordne opp personlig.
Det irriter meg uansett litt at det nok er faren hans som har betalt for skadene, og ikke han som gjorde det selv... Jeg får bare håpe at faren ga han en lærepenge uansett.. Det var jo ikke bare for å få dekt skadene vi gjorde dette, det var jo litt for å gi han en lærepenge han sent vil glemme også...
men nå er iallefall saken ute av verden for min del. Jeg tviler MEGET sterkt på at han kommer til å tørre å gjøre noe mot meg eller bilen min i fremtiden.. Dersom det skulle skje, kommer jeg til å ta med to busslass med gorillaer istedet... men jeg tror at to bil-lass holdt lenge.. jeg har aldri sett noen så paff før... alle har jo hørt historier om torpedoer som kommer hjem til folk og banker hele familien... Så jeg vil håpe og tro at dette ga rette vedkommende en virkelig lærepenge.
Jeg er iallefall glad for at det ordnet seg uten at noen trengte å bli skadet.
Hadde jeg annmeldt dette hadde ingenting skjedd... Moralen her må vel være at noen ganger lønner det seg å ordne opp selv.. Politiet i dag er mer av symbolsk betydning.. de har ingen reell makt, og for at de skal sette inn ressuser på å ta noen, så må det være særdeles grove ting som ligger til grunn. Som f.eks Grovt ran, Mord osv. Voldssaker er ikke noe de prioriterer.
Bilen ble forresten helt fin igjen! Var litt redd de måtte lakke opp igjen.. men de greide å ordne det slik at det ikke viser noe som helst. så jeg er godt fornøyd