TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica gt4 info

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#52434  av @lpher

m_leikfoss skrev:hmmm ingen som har mulighet til å lage en "buyers guide" om disse bilene da?har ikke funnet det noe sted

Tror Mr. Leikfoss er inne på noe her :)

@lpher

#52447  av m_leikfoss

@lpher skrev:
m_leikfoss skrev:hmmm ingen som har mulighet til å lage en "buyers guide" om disse bilene da?har ikke funnet det noe sted

Tror Mr. Leikfoss er inne på noe her :)

@lpher
ikke sant? :D
hadde vært til utrolig hjelp ihvertfall

#52738  av m_leikfoss

hva hadde prisen blitt på en carlos hvis man importerer selv eller via et firma?

ca det samme som gt4 ligger på?

#53057  av Remi

Trenger vell ikke mer en en naf test så e det i boks.. :) Som vi alle vet lever toyota lenge :) vertfall dem som er skrudd sammen før 96/97 har hørt at de hadde et lite fall i kvaliteten etter som de blei skrudd sammen av engelsk menn.. lugg mæ no vis æ tar kraftig feil da

#53058  av Remi

m_leikfoss skrev:hva hadde prisen blitt på en carlos hvis man importerer selv eller via et firma?

trur ikke du tjener så mye på og importere en carlos til norge.. er like greit og kjøpe dem her hjemme :wink:

#53072  av kennethx

fikk min for 145k for 1.5år siden, (fikk noen til å importere for meg) Den var bare gått 95k (garrantert kilometer) og absolutt null rust! Vet ikke åssen det ligger ann prismessig i forhold til i dag :)
 #53097  av GTfour

Japanese Performance hadde for en stund siden, en buyers guide til GTfour, det skal sies at det var til Celica T20 og ikke T18, men Fensport.co.uk, sa at dersom du skulle kjøpe en GTfour, så var disse to typene så like at du kunne bruke denne artikkelen til å kontrollere bilen..

Håper at dette gir deg svar på buyer`s guide spm..

#53133  av m_leikfoss

kennethx skrev:fikk min for 145k for 1.5år siden, (fikk noen til å importere for meg) Den var bare gått 95k (garrantert kilometer) og absolutt null rust! Vet ikke åssen det ligger ann prismessig i forhold til i dag :)
de ligger jo på mer en det i dag da... sett de til 170k, en til ca 150, men mest på ca 170k....

så hvis du betalte 145 for 1,5 år sia så tror jeg det er bra og importere jeg

#53203  av CelicaTurbo

Som dem andre sier, Carlosen har noen kjekke ting som gjør den mer interessant men det er egentlig ikke verdt så mye mer selv om enkelte eiere ser ut til å tro det.. Generellt vil jeg si at en Carlos bør koste ca 10.000 mer enn en ordinær modell. Ellers er vel det meste kommet frem her, Carlosen er noe kjekkere å trimme, og har en kjekk vannkjølt intercooler og er noe lettere i vekt (avhengig av utstyr). Men en Carlos har samme girkasse og fordelerkasse som den vanlige GT4'en så det er ingen forskjell der (i USA derimot ble tidlige GT4'er levert med en annen girkasse og med åpen diff bak istedenfor en torsen diff).

og en kjøpeguide.. joda, kjekt det.. det finnes en slik artikkel på sidene for MR2 men hvor mange av dere vet at den eksisterer :wink: Men, absolutt et godt poeng og siden jeg selv eier en slik Celica kan jeg jo skrive en slik tekst nå, men vi mangler også en del andre kjøpeguider som jeg er avhengig av at andre skriver :wink:

#53217  av m_leikfoss

knall hvis du lager en kjøpeguide, si ifra når du er ferdig...

klem ut så mye som mulig info om celica gt4/carlos 8)

#53221  av CelicaTurbo

i mellomtiden kan du sjekke denne:

http://www.turbocelica.com/Autos/AutoKB ... cklist.htm

Det er en kjøpeguide litt nede på denne siden:

http://www.rennison.info/gt4faq/faq.htm

#53226  av Gjertsen

m_leikfoss skrev:hva hadde prisen blitt på en carlos hvis man importerer selv eller via et firma?

Jeg betalte 152.000,- ferdig importert med skilter og alt.
2dager brukte han. kjenner han rektignok men bare å si ifra om du ska ha en bil importert.. han er pris gunstig og kjapp til å levere! driver rektignok ikke BARE med import, men er det han liker best. importert over 250 biler og han er 25 år gammel. han har 6år erfaring med import.

#53283  av m_leikfoss

Gjertsen skrev:

Jeg betalte 152.000,- ferdig importert med skilter og alt.
2dager brukte han. kjenner han rektignok men bare å si ifra om du ska ha en bil importert.. han er pris gunstig og kjapp til å levere! driver rektignok ikke BARE med import, men er det han liker best. importert over 250 biler og han er 25 år gammel. han har 6år erfaring med import.
høres bra ut, tar sikkert kontakt hvis det blir aktuelt på nyåret en gang...
har han no utdannelse innen dette? siden han begynte så tidlig med og importere?

er noe sånt jeg kunne tenkt meg og drive med seinere, importere og selge litt på sida av vanlig jobb lissom...

#53835  av m_leikfoss

sett og hørt at motor rommet på celicaen er type TRANGT!
hvordan er montering av fmic? vanskelig eller greit for det blir "foran" motoren og ikke så trangt og arbeide?