TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Japanske Supraer

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #54479  av Ivar
 
Heisann.

Går det an å registrere japanske supraer i Norge?
Hvorfor er T-toppene så mye dyrere i japan? Det virker i hvert fall slik, men foreløpig har jeg kun sett tre T-topper blant ørti vanlige.

 #54612  av Ivar
 
Ingen som kan svare på dette?!

 #54613  av mr.two
 
Ivar skrev:Ingen som kan svare på dette?!
Ja det går fint ann å få registrert de i norge. Men du trenger europeiske papirer på den, kan skaffes gjennom en importør vil jeg tro...

 #54617  av Ivar
 
Ok. Noen som kan bekrefte dette 100%? Det er altså TÜV-papirer det er snakk om?

 #54623  av mr.two
 
Ivar skrev:Ok. Noen som kan bekrefte dette 100%? Det er altså TÜV-papirer det er snakk om?
Det er 100%, har selv regget en japansk bil...ja det er TÜV papirer du må ha...Lyke til !

 #54628  av mr.veilsidewankel
 
åsså må du skaffe deg et nytt sett framlykter siden du ikke får den godkjent med speilvendt asymetri

 #54633  av Ivar
 
Mottatt.
Noe annet som må skiftes ut? Japanske biler har vel ikke tåkelys bak? Og de opererer vel med MPH der borte?

 #54634  av Ivar
 
mr.two skrev: Det er 100%, har selv regget en japansk bil...ja det er TÜV papirer du må ha...Lykke til !
OK. Hvordan importerte du bilen din?

 #54664  av mr.two
 
Et import firma som tok den inn, de ordnet papirer og visning av bilen. I japan har de km/h, men bilene er sperret på 180km/h...
 #54747  av @lpher
 
Ivar skrev: Heisann.

Går det an å registrere japanske supraer i Norge?
Skulle tro det...men dette har vel blitt besvart tidligere i tråden :D
mr.veilsidewankel Regga jo LHD-bilen sin tidligere i sommer...og burde vite hva han snakker om :)
Ivar skrev:
Hvorfor er T-toppene så mye dyrere i japan? Det virker i hvert fall slik, men foreløpig har jeg kun sett tre T-topper blant ørti vanlige.
Fordi at T-topp/Targa/Aerotop'ene gjør bilen mer anvendbar :D Er bare amerikanerne som er hellbent på hardtops...nettopp fordi de er sjeldne i statene....mens fks. i Japan og England der er det faktisk motsatt...som du selv har funnet ut :)

Jeg antar japanerne og Engelskmennene også ønsker å nyte bilen i fint vær...i motsetning til gjennomsnittsamerikanern som ser ut til å ha som hovedmål og kjøre dragrrace med..OG MOT..alt og alle! Derfor: hardtop = mere vridningsstiv...OR so they say! :D

Jeg har Targa sjøl...og hadde det som NR.1 kritterie hele veien faktisk...and im proud of it! :D Hadde netopp en liten tur på ca. 30mil her nå i solsteken...kom hjem i dag...har kjørt takløs i hele helga jeg! :D 10 ville hester hadde IKKE fått meg til å velge en hardtop nå ihvertfall!! :D :D :D :D

@lpher

 #54752  av Ivar
 
Takk takk for hjelpen.

Vi får se om det blir Supra eller MR2. Begge er råe biler, men den ene blir en smule dyrere enn den andre. Prisene i Japan er helt ville uansett. Jeg er klar over shippingstæsj, andre småtillegg i prisen og tjo og hei, men 55000 for en supra TT som har kjørt under 100000 er ganske drøyt i min bok. :D

 #54861  av @lpher
 
Supra! Supra! Supra! :D :D

@lpher

 #54913  av gabberguy
 
55000 hørtes billig ut ja :shock: Veit du om noen bra salgssider i Japan? Skal ha ny bil snart jeg å...

 #54917  av @lpher
 
gabberguy skrev:55000 hørtes billig ut ja :shock: Veit du om noen bra salgssider i Japan? Skal ha ny bil snart jeg å...

Her er en liste over de plassene engelskmennene skaffer seg mkIV Supras fra ihvertfall :)
http://www.mkivsupra.net/resources/imports.html

@lpher