Må si meg enig med JENSI her ja.. Tror ikke de bryr seg noe om trimming.. jeg sa at dersom jeg rent hypotetisk skulle finne på å sette inn Grenrør, effektanlegg samt fjerne katalysator.. hvordan dette ville påvirke EU kontrollen? om jeg da burde vente til etter kontrollen med å gjøre dette? sånn rent hypotetisk sett....
da bare smilte han og sa at jeg bare kunne ta bilen på kontroll nå. De sa at de modifikasjonene kunne jeg bare gjøre, men da måtte de måle avgass FØR jeg gjorde dem så var det ikke noe problem. Han ba meg om å spare de gamle delene, slik at jeg kunne ha på katalysatoren igjen neste gang jeg skulle på kontroll. Virka ikke som om de bryr seg så veldig på Toyota iallefall.. men Biltilsynet er jo en annen sak..
Nå kjenner jeg jo en som jobber på verksted som kan godkjenne bilen min dersom jeg setter på turboen.. tror ikke HAN er så ivrig etter å si ifra iallefall :p
og ang dette med kollisjoner. Jeg har vært med på min del av kollisjoner, samt opplevd at venner og kjente har vært borti saker og ting der bilene har blitt kondemnert etterpå. og jeg har ALDRI opplevd at det har blitt foreatt noen teknisk kontroll...flere av dem hadde jo trimmet diverse også... den ene var jo en BMW som var trimmet ganske mye..
Tror det skal litt til for at de bestemmer seg for å sjekke omdet er en ulovlig turbo der... Så akkurat det tar jeg ikke så tungt.. om ulykken er en direkte følge av høy fart, så kan det jo hende de sjekker... men om ulykken er en direkte følge av høy fart så går det som regel ganske ille for den som kjører, og det er vel stort sett deg selv.. så da tviler jeg på du får svi noe mer for det etterpå, siden du da mest sannsynelig ligger en meter under jorden...
Jeg vet om flere som har turbo på sine biler.. ettermontert sådan, og de har ikke hatt noe problemer med eu kotroller eller noe..
Den som intet våger intet vinner