TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Japanske Supraer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#54918  av gabberguy

Tnx :D

#54926  av gabberguy

Ot: Hva betaler dere med supra i forsikring? skal sjekke det opp med forsikringselskap hvis det blir aktuelt, men ble bare litt nysgjerrig nå :wink: Hvis man får et brukbart eksemplar i Japan for ca 70k så kanskje jeg skal sette surpra opp på handlelista mi :twisted:

#54939  av mr.veilsidewankel

jeg var inne på den 3 runden min med biltilsynet på fredag for 2 uker siden, da ble bilen endelig godkjent, etter mye piss og småpirk. er utrolig hva de folkene kan henge seg opp i.
du trenger nye lykter, emerkede dekk. tuv papirer. felger som er godkjent på bilen. bytte eller plukke av reflekser omdet er noen osv..
om det er noe annet du lurer på så er det bare å ta kontakt. jeg vet en del og jeg kjenner en del som kan få til det meste,,

bare Pm om det er noe.....

#54940  av 2fast4u

Har mine forsikringer hos Gjensidige NOR. På Supra betaler jeg 6.400.- pr år. På denne bilen har jeg 70% bonus, 16.000 km årlig kjørelengde og 4.000.- i egenandel ved kaskoskade.
Ikke så ille å forsikre en Supra :wink:

#55015  av @lpher

8.600,- med 75%, 18K kjørelengde...5.000,- i egenandel...

@lpher

#56331  av Ivar

mr.two skrev:Et import firma som tok den inn, de ordnet papirer og visning av bilen. I japan har de km/h, men bilene er sperret på 180km/h...
Hvilket firma var dette og hvor mye tok de i provisjon?

#62426  av Oas

2 FAST 4U skrev:Har mine forsikringer hos Gjensidige NOR. På Supra betaler jeg 6.400.- pr år. På denne bilen har jeg 70% bonus, 16.000 km årlig kjørelengde og 4.000.- i egenandel ved kaskoskade.
Ikke så ille å forsikre en Supra :wink:
:shock: på celicaen min som er forsikret på moren min med 75% bonus koster det 11000kr og 6000 i egen andel, hun har aldri krasjet før heller.

#62440  av MR2turbo

Det er jo greit at bilene er billige i japan, men tenk deg så frustrerende å ha en supra og sitte på feil side å kjøre den!
Der ligger du bak en lastebil g vil forbi, men det går ikke for du sitter på feil side å kjører så du får bare vente til du tilfeldig kommer til ett punkt på veien der du ser... ;) ellers så har du det med alle bommene de setter opp i norge... blir mye strekking over i andre siden... :)

Spør du meg ville jeg kjøpt en bil jeg hadde råd til, med rattet på rett side... om det ikke er en modell som kun leveres høyrestyrt, da...

#62447  av @lpher

Enig med Marcus på denne :) Men...de aller fleste ser ut til å gå for LHD-biler til slutt alikavel...eller? :)

@lpher

#62456  av funkes

Ivar skrev:Mottatt.
Japanske biler har vel ikke tåkelys bak?
Det stemmer.

MR2turbo skrev:Det er jo greit at bilene er billige i japan, men tenk deg så frustrerende å ha en supra og sitte på feil side å kjøre den!
Der ligger du bak en lastebil g vil forbi, men det går ikke for du sitter på feil side å kjører så du får bare vente til du tilfeldig kommer til ett punkt på veien der du ser... ;) ellers så har du det med alle bommene de setter opp i norge... blir mye strekking over i andre siden... :)

Spør du meg ville jeg kjøpt en bil jeg hadde råd til, med rattet på rett side... om det ikke er en modell som kun leveres høyrestyrt, da...
Til bomringen har man autopass, skal man på mac donalds kan man gå inn og bestille. ;)

Nå er det jo sånn at hvis man skal gjøre en korrekt forbikjøring, etter boken, så skal man ha spass avstand til kjøretøyet foran at man fint skal kunne legge seg ut for å se om det kommer noen bil imot :)

Jeg har ikke kjørt mange metrene med RHD-bil, men de som har kjørt det en del sier at det er ikke noe problem når man blir vant til det. De sier at det verste er å sitte på venstresiden og ikke ha noe ratt eller pedaler. Det har jeg gjort en del og DET er skikkelig jævlig :D

#62462  av Remi

gabberguy skrev:Ot: Hva betaler dere med supra i forsikring? skal sjekke det opp med forsikringselskap hvis det blir aktuelt, men ble bare litt nysgjerrig nå :wink: Hvis man får et brukbart eksemplar i Japan for ca 70k så kanskje jeg skal sette surpra opp på handlelista mi :twisted:
Æ hørte på forsikring på en supra 94 mod. måtte ut med 190.000 kr for 20.000km. 19 år og 20%bonus. altså det e helt sinnsykt. hørte på mr2 også der sku dem ha 90.000 på samme kriterier. så æ må vell vente til æ fylle 25 eller ka den grensa e på

#62750  av 2fAst

det er IKKE no problem å sitte på høyresidn å kjøre....pleier å rygge inn når jeg er på mac donalds og i bomringer....ikke no pez :D

#62756  av Ninjamannen78

Rygge inn i bomringen?? Hørtes ikke noe særlig slitsomt ut det nei.. :shock:

#62760  av TurboKnut

Jeg synes ikke det er noe pes å sitte på høyresiden å kjøre. Forbikjøringer er heller ikke noe problem om en ikke kliner seg helt inn i rektum på lastebilen fremfor, men jeg skjønner jo at mange synes det er et fryktelig pes....

#63527  av Ivar

Hvor mye stress er det å konvertere RHD til LHD egentlig? Nå er det såklart snakk om biler som har blitt levert i LHD-versjoner også. Supra og MR2.