TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• chip

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #55118  av ole emil

er det noen som vet hvor mye man kan hente av hk i en 90 mod mr2 hvi man kjøper en chip. har allerede effektannlegg og sportsluftfilter. evt er det noen som vet om billig chip til min bil da?

#55120  av sindrejl

ca 8hk.. ekke verdt det

#55122  av mr.two

Er ikke noe som heter billig chip til bensin biler...Og husk at det absolutt bør gjøres en justering på rulle for å otimalisere effekten av en chip opp mot de mods du har gjort fra før. Koster vel rundt 10-12k hvis jeg husker rett...

#55124  av chris

mr.two skrev:Er ikke noe som heter billig chip til bensin biler...Og husk at det absolutt bør gjøres en justering på rulle for å otimalisere effekten av en chip opp mot de mods du har gjort fra før. Koster vel rundt 10-12k hvis jeg husker rett...
ja, kan stemme at prisen ligger deromkring ja. de selger sånne "super-chip's" på ebay, men det sier seg selv at det ikke funker. men er vel kanskje en opp i mot 10 hk å hente, hvis man har ny eksos og åpent filter, er det ikke det da?

#55128  av mr.two

chris skrev:
mr.two skrev:Er ikke noe som heter billig chip til bensin biler...Og husk at det absolutt bør gjøres en justering på rulle for å otimalisere effekten av en chip opp mot de mods du har gjort fra før. Koster vel rundt 10-12k hvis jeg husker rett...
ja, kan stemme at prisen ligger deromkring ja. de selger sånne "super-chip's" på ebay, men det sier seg selv at det ikke funker. men er vel kanskje en opp i mot 10 hk å hente, hvis man har ny eksos og åpent filter, er det ikke det da?
Er vel rundt den effekt økningen du antyder du vil få, med en ordentlig chip og justering. Er ikke vits i å trimme en NA spør du meg, for det smaker ikke 1/10 av det det koster...Men enhver får gjøre og bruke pengene sine som en vil !

#55133  av turboman

Priser på optimalisering.

Optimalisering av styreenhet for bil uten turbo Kr. 6.000 + MVA

Optimalisering av styreenhet for bil med turbo Kr. 8.000 + MVA

Dette er klippet ifra http://www.simco.no

Nøyaktig hva optimaliseringen innebærer er jeg usikker på, men mer info får du sikkert om du går inn på adressen ovenfor.
 #55145  av ole emil

hmm. takker for alle sver. må ha meg turbo da :)

#55149  av chris

mr.two skrev:
chris skrev:
Er vel rundt den effekt økningen du antyder du vil få, med en ordentlig chip og justering. Er ikke vits i å trimme en NA spør du meg, for det smaker ikke 1/10 av det det koster...Men enhver får gjøre og bruke pengene sine som en vil !
enig :)
 #55245  av sindrejl

ole emil skrev:hmm. takker for alle sver. må ha meg turbo da :)
jepp :D