TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger en 4age KJAPPT, komplett uten gir og clutch

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#55712  av CelicaTurbo

så langt jeg vet kan man forvente en tre-måneders garanti "begrenset" etter kjøpsloven ved kjøp av bruktbil fra forhandler, men det gjelder så klart ikke ved kjøp fra privatperson. Men, man stiller ikke uten rettigheter der heller: om selger kjenner til feil eller skader og unnlater å informere om dette så kan man faktisk klage innen to år etter salget ble gjennomført, også selv om kontrakten inneholder "selges som den står" (poenget er om selger bevist unnlater å informere om feil). Det var ihvertfall slik lovverket fungerte når jeg skulle selge MR2'en min for 2.5 år siden, jeg undersøkte en del rundt dette da og fikk en smule hakeslepp når jeg så at kjøperen kunne komme tilbake så sent som to år senere og kreve kjøpet omgjort om han mente at jeg burde ha vist om et problem som han hadde funnet :shock: Faktisk begynte radiatoren på den bilen å lekke vel tre uker etter at nye eieren fikk den, og jeg betalte da halve summen for ny radiator etter at han hadde sendt meg en kopi av kvitteringen pga at jeg synes det var en fair deal :)