TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • lyd/varmeisolasjon i mk3

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #55932  av MrSpyder
 
k_one skrev:MrSpyder:

Jeg får sjekket saken med verkstedhåndboken i løpet av morgendagen!

Jeg skal forøvrig inn til "motorbytte" hos Toyota Drammen 8.september pga denne feilen som ser ut til å oppstå hos alle mk3 eiere.
Men, jeg har hørt en del rykter om at disse såkalte "pre-katalysatorene" har skylden og at dette burde gjøres noe med.Men de på Toyota har ikke sagt et pip om dette. Dekkes ikke det av garantien??
Og hva må man eventuelt gjøre selv for å unngå nytt "havari"?
Er bytte av manifold nok??
Du bør vel ihvertfall fjerne innholdet av pre-katalysatorene. Hammer
og stor skrutrekker. Er masse tråder om dette på spyderchat. Hvis
prekatalysatorene har gått skikkelig i oppløsning er det mulig de
store katalysatorene er fulle av pre-kat-smuler også, og bør byttes.

Det er en del folk som har fått byttet motor, men fått nytt havari ikke
lenge etterpå, fordi de ikke byttet header/katalysatorer..

Hvis du skrur ut o2-sensorene og lyser inn i hullene kan du kanskje
klare å se hvordan prekatalysatorene ser ut..

Litt greit å få ny motor også da.. Du får be dem sette inn en 2ZZ-GE
i stedet. :)

 #56000  av k_one
 
MrSpyder skrev:
Litt greit å få ny motor også da.. Du får be dem sette inn en 2ZZ-GE
i stedet. :)
Tror du ikke jeg spurte??Sa til og med at jeg kunne betale evt mellomlegg!
Men det er bare blokka som byttes ut og hvis 2ZZGE skal inn så må man ha ny elektronikk,nytt innsug og ny innsprøytning, så det ble vist ganske uaktuellt...hehe
Men jeg planlegger å sette på Turbo kit fra Apex så da burde det vel flytte seg uansett...hehe