å kjøre uten pumpe er ikke så ille som det høres ut som.. vann har en ganske høy buffer for temperatur, og dvs at når du kjører normal cruising vil faktisk innsugsluften kjøle vannet som står i IC. Det er også grunnen til at pumpen kun går når det er positivt trykk i manifolden som orginalt.. Det vil i praksis si at den vannkjølte intercooleren er ganske effektiv selv uten vannstrømning, det vil kun være et problem om du gir bånn gass på høyt trykk over lengre tid hvor IC ikke får muligheten til å kvitte seg med den lagrede varmen i vannet.. i tillegg kan bilen oppleves dau i det første minuttet når man starter med en varm motor, pga at da er vannet varmet opp fra motoren mens bilen stod parkert, og det tar litt tid å senke temperaturen igjen..
men, å bytte pumpe kan være litt leit, så langt jeg har forstått fra det britiske forumet eksisterer ikke denne pumpen i Toyotas lagre lengre, kun pumpen fra ST205 er tilgjengelig og den koster seriøst mye penger.. da kan det være aktuellt å finne en annen pumpe for 12V som kan gjøre jobben istedet. I tillegg: er du helt sikker på at pumpen ikke fungerer med tanke på at den orginalt ikke skal gå når motoren går på tomgang eller når du cruiser rolig rundt?

Det skal være mulig å se vannet i intercooleren bevege seg om du ruser opp motoren skikkelig men det er ikke lett å se noe bevegelse i den intercooleren som jeg monterte i min bil..