TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ahahahaha

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #56397  av Christian

Guess who's back....guess who's back..... :wink:

Ro og orden er heldigvis igjenopprettet i bygda, sto tidlig opp i dag (Lørdag) og forlenga eksosanlegget 3cm. (siden det har hatt en lei tendens til å dette ut av potta) Sveiset på nye kanter på ic røra, (som også blåste fra hverandre i hytt og pine) Tetta også en liten olje lekkasje fra følerene til olje temp og trykk.
Sjekka olje og vann, starta opp og koblet til pc'en, brukte noen timer på å kjøre mens jeg programmere sprutet grovt opp til 1,4kg ladetrykk.

I kveld GRISA jeg Calibra turbo 4x4'n som jeg stadig driver og tester mot 8)
Han er nå oppe i 315hk, (på papiret) men har litt småfix som ikke er helt som det skal være.

Fra stillestående ligger vi likt på 1-3gir, derifra har han ikke sjangs :twisted:

Det skal også sies at jeg kjører med utilkoblet deltagte, noe som vil si at jeg ikke kan gi full gasss etter at jeg har passert 0,5-0,6kg, fordi trykket da stiger så fort at jeg er redd den skal åpne og grille alt jeg har baki der :wink: Dessuten er ikke map'et klargjort for mer enn 1,4.

Alt i alt, med pedalkontrolert turbotrykk er jeg rimelig fornøyd :twisted:

Arne, kom oppover en tur nå :wink:

#56399  av MRQuoc

Lol , Christian .. ryktene har svirret allerede ut her :p

begynner ting og ordne seg for deg ? :D nå som vinteren nærmer seg .. ;) :D

#56406  av Christian

Jepp, den er nok ferdig dagen før den første snøen ligger her :lol: Men det spiller ingen rolle, da er den i alle fall klar til neste sommer :wink:

#56412  av jan-erik

Christian skrev:Jepp, den er nok ferdig dagen før den første snøen ligger her :lol: Men det spiller ingen rolle, da er den i alle fall klar til neste sommer :wink:
Bra ting endelig begynner å falle på plass. Har savnet deg i år på treff (nei ikke på den måten til de av dere som måtte tro det :-) ). Du får bli med på et treff i Drammensområdet så vi får myst litt på værsting motoren din. Uansett bra den er klar til neste sesong.

#56416  av MRQuoc

jan-erik skrev:
Christian skrev:Jepp, den er nok ferdig dagen før den første snøen ligger her :lol: Men det spiller ingen rolle, da er den i alle fall klar til neste sommer :wink:
Bra ting endelig begynner å falle på plass. Har savnet deg i år på treff (nei ikke på den måten til de av dere som måtte tro det :-) ). Du får bli med på et treff i Drammensområdet så vi får myst litt på værsting motoren din. Uansett bra den er klar til neste sesong.
Jeg har mine tvil Jan-erik ! :p:mrgreen:

men ja , hadde jo vært litt kos og myset litt på bilen din da Christian :D

#56438  av MR2turbo

godt å høre Christian! :D
Gleder meg til jeg kan si det samme.. hehe, det skal ikke bli lenge til... ;)

#56555  av chris

Synd du ikke kom på Gardermoen i helga Christian

Godt å se at du er i gang igjen også, skal bli spennende å se resultatet :D

#56692  av Christian

Har brent ut noen videoer på en cd nå, skal legge de på ftp serveren i mårra. Har f.eks ett opptak fra i går kveld som er rimelig rått :wink: