TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2,2 MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#56851  av hmsilset

chris skrev:
hovik skrev:
chris skrev: men.. min slipper jo *aldri* fremme jo. det sitter helt til ræva kommer. :D
Dette er mye diskutert, men kommer an på dekkoppset (trykk, dim, etc. ) forran/bak, og spissing. Skader nok ikke å gå opp i dekk bredde bak hvis den har entendens til å slippe lett der på tørr asfalt. Jeg er ingen ekspert, men det er min erfaring.
min slipper absolutt ikke lett på tørr asfalt. skal *mye* til. men HVIS den slipper, så er det ikke snuten som gjør det. har Marangoni 215/40 foran og Federal 235/40 bak
Klart ikke din slipper fremme.Du har jo den feite
forsterkeren der :P

#56852  av chris

hmsilset skrev:
chris skrev:
hovik skrev: Dette er mye diskutert, men kommer an på dekkoppset (trykk, dim, etc. ) forran/bak, og spissing. Skader nok ikke å gå opp i dekk bredde bak hvis den har entendens til å slippe lett der på tørr asfalt. Jeg er ingen ekspert, men det er min erfaring.
min slipper absolutt ikke lett på tørr asfalt. skal *mye* til. men HVIS den slipper, så er det ikke snuten som gjør det. har Marangoni 215/40 foran og Federal 235/40 bak
hehe, husk jeg har tatt ut reservehjulet da, går opp i opp :lol:

#56858  av hmsilset

chris skrev:
hmsilset skrev:
chris skrev: min slipper absolutt ikke lett på tørr asfalt. skal *mye* til. men HVIS den slipper, så er det ikke snuten som gjør det. har Marangoni 215/40 foran og Federal 235/40 bak
hehe, husk jeg har tatt ut reservehjulet da, går opp i opp :lol:
Lurt!Punkterer du,så har du i det minste bra lyd imens
du venter på nytt dekk :wink:

#56859  av chris

hmsilset skrev:Lurt!Punkterer du,så har du i det minste bra lyd imens
du venter på nytt dekk :wink:
er derfor jeg har ps2 i bilen også nå. for å korte ned ventetida hvis jeg punger :D

#56900  av CelicaTurbo

...jeg opplevde at min 92 MR2 understyrte om man gikk for fort inn i svingen, men ellers ikke.. Så langt jeg har funnet ut er det normalt for biler med midtmontert motor at de understyrer inn i svingen og overstyrer på vei ut :)

#56941  av AndreasH

Men det kan man kompensere for ved å ha overlapp mellom bremsing og turn-in. Man går gradvis av bremsen mens man begynner å svinge slik at kraft-balansen mellom brems og sving er konstant. Skjønte dere den ? :D Det fører til at vektforflytningen framover som skjer under bremsing forblir framme og 'limer' forhjula til bakken. Nedgiring bør nå være unnagjort. Deretter er det 'bare' å gi gradvis mer gass for å få samme effekt bak før ræva slipper. Teknikken kan studeres i detalj på RiverDance - The Movie .. Good luck :mrgreen:

#56953  av CelicaTurbo

joda, kjenner til det der 8)

#56954  av The Doctor

kjøp dere Drift Bible.. Der har han ett helt eget kapittel hvor han Drifter med MR2.. Forteller litt om og men med det å ha midtstilt motor osv.. Spesielt det med vektforsyvninger å den slags..