TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#56632  av sindrejl

Markus var jo den av dem som slapp unna vittu :)

#56640  av Kjelliken

:roll: hmm ja det kan vel være at han lyger på alderen lol :lol:
Men han har jo fryktelig mange kontakter også så han er nok under mistanke vil jeg tro hehe

Vel da vet vi hvem vi skal tyne for penger hvist vi trenger deler ha ha ha :lol:

Men da må vi vel være med på noen raid selv tenker jeg :roll:

#56651  av MR2turbo

Jostein skrev:
MR2turbo skrev:
Mye står å henger på leverandørene av alle delene.... Jeg går på kruttsterk sort kaffe og holder ut... :mrgreen:
Hmm hvorfor tviler jeg ikke et sek? :lol: Hehe du får ha lykke til videre håper ting går smooth for deg!! :) det fortjener du!!

offtopic-tar meg kanksje den friget å ringe deg en av dagene,eller nettene :lol: ang motor om det er ok :oops:
takker :) du må bare ringe..
Christian skrev:SÃ¥ motorprosjektet ditt drar i vei ja, blir nok bra det :)
Si ifra når du skal rane neste bank da, så blir jeg med :lol: Regner med at dette kommer til å rive litt i lommeboka di også :wink:
hehe skal si ifra noen dager før neste raid, jeg... :mrgreen:
Ellers så kunne vi jo spleisa på en god scanner og printer og bare laga det vi trenger.. hehe
Kjelliken skrev::D Den er god dette kaller jeg skikkelig oppdatering..
Det er slik vi liker å høre..

Lykke til med masse godt arbeid. skulle nesten tatt turen nedom og hjulpet til med div ting men er desverre så alt for opptat selv.. med å lære meg nye programmer og slikt.

skal begynne i ny jobb om litt over en måned så da må jeg være klar til å bruke deres programmer så jeg må lære meg nye ting.. :wink:
takketakk, hadde vært fint med hjelp, men det går fint.. har allerede "ansatt" en mekaniker som hjelper meg ganske ofte, så da går det mye fortere enn om man skal gjøre alt helt alene...

veiva er nå levert til sjekk, har mere eller mindre bestemt meg for kam-oppsett og ting går fremover..
Måtte ha en pause fra arbeidet i går... men ellers så er det full gass hver dag..

men hysj hysj, vil ikke at noen skal vite at jeg var med på NOKAS ranet... :mrgreen:

#56927  av Lennard

De blitz felgene på siden 1, er de 18"?

#57105  av MR2turbo

stemmer det ja ;)

ikke så mye nytt med arbeidet mitt... er i en fase med masse smådill, som ordnes... litt slit det der... :)

Men det går fremover...

#58003  av MR2turbo

hmmm... lenge siden jeg har vært på nett her nå... ;) Må vel komme med en liten stor oppdatering... :)

Har stått og modifisert fuel-rail i dag.. sånn at den tåler flow fra de store dysene.. legger ved ett lite bilde...

Ellers så har jeg støpt scoopet under IC'n og fått det på plass i kveld, samt lagt opp strøm og styring til de to IC-viftene... nå skal de virke sånn at de enten går sammen med motor-rom vifta eller blir "tvangs-styrt" fra en bryter inni bilen....
SÃ¥ har jeg bytta alle kontaktene til dysene, med nye som passer de store, og kobla bort den orginale "injector-resistor" pakka...

Dekselet mellom lyktene bak er frest ut og gitter montert, for å få ut IC-kjølelufta. samt lakkert det og litt på lyktene for å få det til å matche... tror det blir litt frekt.. venter med å legge ut bilder av det til jeg har på bakfangeren og bagasjeromslokket. ser litt halv-ferdig ut ellers... ;)

Så bestillte jeg Aeromotive fuel pumpe som holder til 800hk efi turbo... ...og Aeromotive FPR, som er 1:1 progressiv ved boost. ble liggende og gruble litt her en natt så jeg fant ut at jeg må modifisere hele fuel-systemet og det er noen av komponentene.. I tillegg må jeg dimensjonere opp alle fuel rør og slanger til å matche resten.

ellers så har det jo gått med endel tid til vasking/pussing av deler og nesten alle små deler til motoren er nå glassblåst og lakket.. blokka gjenstår å lakke men den tror jeg at jeg skal få tatt i morra...

legger ut noen få bilder... og kom gjerne med tilbakemeldinger... eller gode ideér ;)
Vedlegg
grovskjaert_scoop.jpg
grovskjaert_scoop.jpg (37.57 kiB) Vist 2309 ganger
støping_av_scoop.jpg
støping_av_scoop.jpg (53.13 kiB) Vist 2309 ganger
fuelrail.jpg
fuelrail.jpg (75.91 kiB) Vist 1311 ganger

#58004  av bose

nice :) blir bra det der ;)

#58025  av jan-erik

Du er gal Markus !! :wink:

Blir heftig det her, spennende å se hvordan scoopet under bilen virker. Venter i spenning på bilder av utblåset av lufta bak ferdig lakket.

".... tåler opp til 800HK". Du har planer om street legal og tider på 9-tallet skjønner jeg....

#58027  av CelicaTurbo

hm, det her blir brutalt :)

#58065  av chris

CelicaTurbo skrev:hm, det her blir brutalt :)
det var min tanke også gitt :twisted:

#58080  av MR2turbo

jan-erik skrev:Du er gal Markus !! :wink:

Blir heftig det her, spennende å se hvordan scoopet under bilen virker. Venter i spenning på bilder av utblåset av lufta bak ferdig lakket.

".... tåler opp til 800HK". Du har planer om street legal og tider på 9-tallet skjønner jeg....
hehe noen må jo ta seg av å være litt gal og Bilde

trokke det blir noen 9-tall men må jo teste når jeg er ferdig for å se hva maskinen duger til... ;)

BLir nok en liten stund til jeg får ut noen bilder av "hekken"... venter med å sette på fangern til jeg har satt inn motoren..

Celicaturbo og Chris: Det blir vel ikke brutalt... bare litt gjennomført trimming... :P hehe... elller... time will show....

#58092  av Arne rebel

Når har du tenkt å lufte vidunderet slik at oss dødlige kan se resultatet?

#58100  av chris

MR2turbo skrev:Celicaturbo og Chris: Det blir vel ikke brutalt... bare litt gjennomført trimming... :P hehe... elller... time will show....
tenker vi sier brutalt gjennomført trimming i så fall :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 49