TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• i natten ulme trenger en mr2 mkII hjelp.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#58329  av CelicaTurbo

Tøfft kit det der.

Angående senking er det vel Eibach Pro (30mm?), TTE og H&R fjærer som er populære, jeg kjenner ikke helt detaljene rundt TTE og H&R men mener begge senker 40mm og er lineære, mens Eibach er progressive fjærer som gir litt bedre komfort for de oppleves ikke like harde.

mr2

#58332  av ole emil

takker!! setter stor pris på hjelp. vet du om noe priser og evt hvor man får tak i fjærer. har helt nye dempere.

#58333  av Zerpent

Dette er vel samme kittet. Syns det er veldig fint jeg.
Bilde
Bilde

#58346  av Kjelliken

:D Hei ole emil. Hvor er du ifra lettere for folk og relatere til lakkerer og slikt i sin nærhet som hvist du bor i nord norge ville det være upraktisk for meg her i bergen og henvise deg til lakkerere her nede.

Kjenner forl og vet om gode lakkerings verksted men skal du ha det strøkent må du belage deg på priser opp mot 30 000 hvist en ikke kjenner noen. for du må vel erligtalt lakke inni dører og slikt også..

blir mye ekstra arbeid med det.
men det er klar at det er mulig å få det til halve prisen men er ikke sikkert du da får garanti på arbeidet. :wink:

mr2

#58347  av ole emil

tenkte egentlig om noen som kjenner som gjør jobben utenfor arbeidstid. regner med å kunne flytte meg litt i landet når lakkeringen skal skje. liker å sove i telt. kan selv pusse ned bilen så det er bare grunning å lakking igjen. inni dørene skal det lakkes, men gidder ikke i motorrommet. så det blir alle synlige flater+ der man kan åpne som panser bagasjelukk og motorluken. bare kom med ca priser der dere vet. jeg bor foresten i troms nærmere bestemt finnsnes.

#58349  av CelicaTurbo

Eibach fjærer kan du få fra Toypartz her på forumet eller fra http://www.fensport.co.uk i England. TTE eller TRD fjærer får du fra Toyota, men du må da ha delenummeret for det kan ikke dem finne for deg (noen eiere av MR2 med TTE eller TRD senkesett som har erfaringer og tilgjengelig delenummer?).. H&R vet jeg ikke helt hvem som kan skaffe, men antar at Powerzone her til lands kan ordne det..

#58388  av Alexander G

For å bestille TTE senksett ringer du bare til Toyota Hegre på 51 60 75 32 og spør etter Kurt. Der kjøpte jeg mitt, og han sendte det til Haugesund, ingen problem. Men tror ikke det senker mer enn 30 mm.

#58422  av Erlend

Det var et veldig pent kit det der :) Slettes ingen Ferrari-replica ;)