Skal du gå NA-veien pleier det å snakkes om ca.1000,- pr. hest. De første nok litt billigere, mens dyrere og dyrere etterhvert.
Uten å være noen som helst ekspert er vel dette ruten:
1. Eksos
2. Luftfilter
3. Grenrør
4. Kammer
5. Porting av topp + ventiljobb
6. Borring + stroking (f.eks et 2.2l kit).
I tillegg bør du regne med en full optimalisering av motorstyring (uansett om du gir deg på punkt 3 eller 6) for å få ut potensialet i motor og ikke risikere noe.
10000 vil nok muligens kunne gi deg 1-3 eller 1/2 + optimalisering/chipping.
Ser du på kostnadene ved dette og sammenligner med å bytte motor+drivverk fra en turbo-bil vil det rett og slett ikke lønne seg å gå NA veien. Karakteristikken vil jo også være helt forskjellig, en gjetning fra meg vil være at for motorer med f.eks.220hk vil arbeidsområdet på NA'en ligge fra 6-8000omdr/min mens turboen vil ligge fra 3-6500 og ha MYE mere dreiemoment.
Smaken er som baken...

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z