JahnTolo skrev:Noen som har peiling på hva som er hovedforskjellen på Supra med euro-specs og japan-specs...utenom høyrestyringen da seff.. :p
Hmm...dette er de forskjellene jeg kjenner til ihvertfall
JDM
280hk/323 ft/lb (97+ med VVTi - 338 ft/lb)
Dyser: 430cc
Turbo: Toyota CT12B med keramisk turbin.
Den keramisk turbinen er lettere...noe som gir raskere spool-up time...downside er at de ikke tåler like mye boost som varianten med stålturbin.
Euro
330hk/441Nm
Dyser: 550cc
Turbo: Toyota CT12B med stålturbin.
Mer inngående info om turbo-forskjellene:
http://www.mkiv.com/faq/japanese_and_export.htm
I tillegg har de forskjellige kammer, annen type luftmengdemåler. JDM'ene mangler hoodscoopet. De har også plastlykter istedet for glass, mindre bensintank (70liter/80liter) Egenvekt på en JDM Supra ligger på mellom 1490 - 1510. Noe som er endel under eurospec supran.
På JDM'modeller FØR 1995 så er det også mindre bremser:
JDM 93-94 - Foran: 296mm
JDM 95-02 - Foran: 323mm
Euro 93-97 - Foran: 323mm
JDM 93-94 - Bak: 307mm
JDM 95-02 - Bak: 324mm
Euro 93-97 - Bak: 324mm
Likeledes så har disse 'early type' JDM'ene også mindre felger:
Early type JDM: 16"x8" foran & 16"x9" bak.
Euro/US/late JDM: 17"x8 foran & 17"x9,5" bak.
JDM-utagavene har også en annen utgave av Traction Controllen...som ifølge gutta på mkivsupra.net...ikke er like bra...overnervøs visstnok
En annen ting er at i Europa (og usa for den del)...så var det i utgangspunktet bare ett utyrsnivå...og man kunne fjerne eller legge til noen småting...men som sagt det meste var standard. I japan så har Supra'ene forskjellige betegnelser utifra hvilket utstyrsnivå de har

(ref. DL, GL, GT etc. som vi europeere har vært vant til

)
Early type: (93-94)
SZ - 16", (N/A!) 5-trinns manuell eller 4-trinns automat (LSD tilleggsutstyr)
RZ - 16", 6-trinns manuell eller 4-trinns automat (LSD på manuell)(LSD tilleggsutstyr på automat)(Stoffseter, airbags + active spoiler som 'vanlig' tilvalg, wingless)
GZ - 16", 4-trinns automat (LSD, skinn interiør, cruise controll, active spoiler)
Later tyep: 95-02)
SZ - 16", (N/A!) 5-trinns manuell eller 4-trinns automat (LSD tilleggsutstyr)
SZR - 16", 6-trinns manuell (LSD)
RZS - 16", 6-trinns manuell eller 4-trinns automat (LSD på manuell)(LSD tilleggsutstyr på automat)(el.seter. Men...lite annet utstyr, wingless)
RZ - 17", 6-trinns manuell (LSD)(wingless)
...og for å gjøre forvirringa TOTAL så kunne man spesialbestille alle modelltypene med ALT av ekstrautsyr!!! LOL

Så man kan med andre ord ikke stole blindt på utstyrs-data'ene jeg nettopp ramset opp
Supra TT AeroTop (Targa) finnes kun med automat i Japan. N/A Supra AeroTop finnes som både 5-trinns manuell og som 4-trinns automat.
JahnTolo skrev:
vurderer å kjøpe japan importert 94-96-modell.. Får sinnsykt gunstige priser på Supra i Japan ihvertfall....
Har lagt merke til at de er billlige i Japan ja

Men det er jo ikke innkjøpsprisen som er hovedkostnaden ved kjøp av en mkIV Supra da....dessverre
JahnTolo skrev:
noen som har eller vet hvor jeg finner bilder av Supra med den nye typen lykter?
Skal se hva jeg kan finne
@lpher