TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Slutt for Celica og MR2??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #61697  av Hugo

Noen som vet mer om ryktene om at Celica og MR2 går ut av produksjon etter 2005? Arvtagere?? Dukker det noensinne opp en ny Supra??

#61708  av Ã¸xseth

Ja jeg har hørt noe om det, håper ikke det. Vet at det skall komme en ny supra i 2005. Trur det skall stå noe om det på toyota sportsbil club.

#61730  av Levia

Det jeg har hørt er at Celica og MR2 vi forsvinne sånn som vi kjenner de idag. Men at navnene muligens vil bli brukt videre. Noe sånt som skjedde med MR2. Det er tross alt en vesentlig forskjell på mk3 og mk1/2.

Min egen lille teori er at navnene vil kunne bli satt på en av de nye hybrid-sportsbilene til Toyota som sannsynligvis vil komme i framtiden. Evt. vil Celica bli mer familiete (a'la Curren) og MR2 et mere rendyrket sportsprosjekt. Supra tror jeg vil bli mer og mer supercar.

Men som sagt. Dette er bare noe jeg tror...

Christian...

#61735  av celicat23

TOYOTA USA har sluppet en pressemelding som har skapt mye forvirring rundt dette. De sier at det ikke skal lages mer mr2 og celica, mens toyota norge har ikke hørt noe om dette i det hele tatt (har sendt de mail).

Har gått flere diskusjoner om hvorvidt dette gjelder kun USA pga mr2 og celica konkurrerer med SCION modellene de har der -- eller om dette faktisk gjelder hele verden.

Har enda ikke fått / lest noe endelig svar på dette.

#61801  av CelicaGT

Visst toyota legger ned mr2 og celica, da tyder vel det på ganske store omveltninger i navnet Toyota når dei fjerner 2 biler med så masse historie.... Kan det bli noke ala Carina--->Avensis?????

#61878  av sindrejl

bare vent å se.. dem har nok sine planer ;)

#61914  av @lpher

øxseth skrev:Ja jeg har hørt noe om det, håper ikke det. Vet at det skall komme en ny supra i 2005.
Er vel ingen som VET det konkret enda da :) Utenfor TMC i Japan ihvertfall :)

De fleste engelsk og nordisk-språklige Toyota forumene har vært fulle av rykter helt siden Supran gikk utav produksjon i 2002...så en liten dose is imagen gjør seg nok her :) ...den som lever får se :)

@lpher

#61951  av Morten

CelicaGT skrev:Visst toyota legger ned mr2 og celica, da tyder vel det på ganske store omveltninger i navnet Toyota når dei fjerner 2 biler med så masse historie.... Kan det bli noke ala Carina--->Avensis?????
til info har jeg lagt merke til at i endel land heter både Carina og Avensis (som vi kjenner de) av en eller annen grunn Corona! Ligger nok kun under markedsførings avdelinga det navnebyttet vi hadde der vil jeg tro... (Corona var nok uaktuelt f.eks. pga. øl'et med samme navn :mrgreen:)

#61955  av chris

@lpher skrev:
øxseth skrev:Ja jeg har hørt noe om det, håper ikke det. Vet at det skall komme en ny supra i 2005.
Er vel ingen som VET det konkret enda da :) Utenfor TMC i Japan ihvertfall :)

De fleste engelsk og nordisk-språklige Toyota forumene har vært fulle av rykter helt siden Supran gikk utav produksjon i 2002...så en liten dose is imagen gjør seg nok her :) ...den som lever får se :)

@lpher
Voltaen kommer jo visstnok, brukbar arvtager til Supra det vel? :D