Hvor den orginale står vet jeg desverre ikke på din bil

Men det er ikke så nøye igrunn om du ikke har tenkt å fjerne den.
Bensintrykksregulatoren fungerer på den måten at den står på retur-slangen (den som går fra motoren og tilbake til tanken) og struper returen. Dess trangere retur, dess høyere trykk på bensinen før regulatoren.
Dersom du monterer en bensintrykksregulator til etter den orginale, vil denne kunne strupe enda mer på returen. Dersom den er stilt til lavere trykk enn orginalt vil den orginale regulatoren stå forran og sørge for at trykket ikke kommer under orginalt. Men derimot hvis den justeres til et høyere trykk enn orginalt vil den orginale ikke ha effekt siden den ikke er den trangeste flaskehalsen i slangen.
Det er alltid den trangeste flaskehalsen i en slange som bestemmer hvor mye som kommer seg gjennom slangen. Justerer du den nye bensintrykksregulatoren til for lavt bensintrykk vil den orginale bli den trangeste i slangen og "ta over" funksjonen.
Og om du lurer på hvordan dette påvirker bensintrykket: Dess trangere regulator på returen, dess mindre bensin går tilbake til tanken, og dess mer bensin går inn i dysene.
Du burde også få deg en bensintrykksmåler.. (fås kjøpt hos Tess, som har lokale kontor over hele norge, sjekk
http://www.gulesider.no for å finne nærmeste til deg).
Monter så trykkmåleren står på slangen som kommer fra bensintanken, og den nye måleren står på slangen som går tilbake til tanken. Stor vanskeligere er det ikke.
-- Henning Larsen --
-- Hostmaster
http://www.200sx-ogn.org --
Tilbyr gratis reklamefri blogg, billig webhotell og online backup.