TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp søkes (Bensintrykkregulator)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #62904  av sw20

har dreve å jåla til motor rommet litt i det siste,

har også kjøpt meg ein bensin trykk regulator (bildet under)
men har ikkje heilt kontroll på kor e må koble den inn.

veit at det e på returen, og at den orginale må bort, men meir en det har jeg ikkje peiling på
Vedlegg
DSCN0643.JPG
DSCN0643.JPG (163.57 kiB) Vist 495 ganger
DSCN0642.JPG
DSCN0642.JPG (101.2 kiB) Vist 502 ganger

#64249  av sw20

:shock: :cry:
hm.. var ikkje mye hjelp å få!
men men den som intet våger intet vinner.. eller så seller vi heile greia!
:wink:

#64263  av jumbo

Fort at ting blir oversett i farten... hold posten din fremme noen dager til saa er det sikkert noen kyndige som svarer... Er opptil flere her paa forumet som garantert kan dette.

#64264  av erling

Er det noe særlig vits på en orginal NA da? Har du kvassere kammer, lystgass, høyere komp, eller annet moro? Inbiller meg bare at du må vel få benytta den ekstra bensinpøsen på et vis for at det skal gi noe ekstra..? ..eller? :)

Strøkent motorrom.. :)

#64293  av sw20

veit ikkje,
men håper den rykkinga på lave turtal forsvinner :?

#64384  av erling

Sikkert pluggledninger det. Evt fordelerlokk/rotor/plugger. Tipper på ledningene. Bensintilførsel pleier ikke være problem på 3s-ge. :) Regulatoren brukes f.eks til å gi mer bensin på samme dyser, og det er vel ikke nødvendig uten å ha bytta andre deler som øker effekten..? :)

#64456  av FireWalk

Ja pluggledningene er forbruksvare... Jeg hadde det problemet på min rett før jeg kom i skade for å kondemnere den... de kostet 1510 kr hos Toyota.. Jeg trenger dem ikke lenger, de ligger bare i garagen og samler støv.. så om noen vil ha noen splitter nye tennpluggkabler til MR2 MK2 NA så er et bare å skrike ut.. disse ble kjøpt til en 91 modell, men jeg regner med de passer alt fra 90-93 iallefall.. muligens 94+ og?

om noen vil kjøpe de så er det bare å srike ut.. selger dem billig :)

#64457  av henningl

Bensintrykksregulatoren skal monteres på returledningen til bensinen.

Dersom du bare ønsker å justere bensintrykket opp kan du la den orginale stå. Da vil nemlig den orginale tre i funksjon om du skrur trykket under standard.

Verre er det igrunn ikke.

#64910  av sw20

KA DU MEINA MED DET DER... :shock:
VIL IKKJE DEN ORGINALE STRUPE GJENN HEILE TIDA DA???

Hadde vert fint om du ville forklare litt mer!
hvor sitter foresten den orginale????

#64929  av henningl

Hvor den orginale står vet jeg desverre ikke på din bil :) Men det er ikke så nøye igrunn om du ikke har tenkt å fjerne den.

Bensintrykksregulatoren fungerer på den måten at den står på retur-slangen (den som går fra motoren og tilbake til tanken) og struper returen. Dess trangere retur, dess høyere trykk på bensinen før regulatoren.

Dersom du monterer en bensintrykksregulator til etter den orginale, vil denne kunne strupe enda mer på returen. Dersom den er stilt til lavere trykk enn orginalt vil den orginale regulatoren stå forran og sørge for at trykket ikke kommer under orginalt. Men derimot hvis den justeres til et høyere trykk enn orginalt vil den orginale ikke ha effekt siden den ikke er den trangeste flaskehalsen i slangen.

Det er alltid den trangeste flaskehalsen i en slange som bestemmer hvor mye som kommer seg gjennom slangen. Justerer du den nye bensintrykksregulatoren til for lavt bensintrykk vil den orginale bli den trangeste i slangen og "ta over" funksjonen.

Og om du lurer på hvordan dette påvirker bensintrykket: Dess trangere regulator på returen, dess mindre bensin går tilbake til tanken, og dess mer bensin går inn i dysene.

Du burde også få deg en bensintrykksmåler.. (fås kjøpt hos Tess, som har lokale kontor over hele norge, sjekk http://www.gulesider.no for å finne nærmeste til deg).

Monter så trykkmåleren står på slangen som kommer fra bensintanken, og den nye måleren står på slangen som går tilbake til tanken. Stor vanskeligere er det ikke.

#65011  av sw20

supert!
men hva skjer desom eg struper godt igjenn.. eller for å si det sann..
hvordan kan jeg få meir hester ut av denne saken.. trenger vel meir luft også???

takk for all hjelp!
:D
ser du e fra molde foresten.. har dere noen arangsjerte biltreff der oppe???

JEG OG NOEN KOMPISER TENKER PÅ Å FÅ ORDNA EIT TREFF FØR VINTEREN (ops.. caps lock...)

så da må vi få folk hit fra molde, vestnes, ørsta, volda.. og dei som ellers gidder å kjøre hit!

har du troa på noe slikt?? :wink:

#65155  av henningl

Hvilke effekt det har med økt bensintrykk på en bil uten turbo vet jeg ikke.. mulig det blir mer hester av det, men jeg vet nå ikke helt.

Mer luft trengs nok, og da blir det ting som induction kits, porting av topp, kvasskam, eller rett og slett turbo ;)

På turbobiler bruker vi justerbar bensintrykksregulator når det blir såpass hestekrefter at dysene begynner å få problemer med å levere.

Angående treff i Molde så er det lite slikt.. har vært et treff som jeg har vist om i år. Nå er ikke jeg moldenser, så jeg er ikke "inne" i rånemiljøet her. Men om dere ønsker å invitere kan dere invitere på http://www.midtnorskgatebilklubb.com