TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Org. Toyota Alarm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#64820  av Rolfis

Mr2Nyter'n;p skrev:Usjda! Så da bør jeg kontakte forsikrings-selskapet og rapportere inn at jeg IKKE har FG-godkjent alarm? Står i papirene fra selskap nå at jeg har installert FG-godkjent alarm.. Kan dem bli sinte på meg pga jeg har fått avslag på forsikring i snart 2år pga dette? Usj.. Vanskelig..
Eller installere FG-godkjent alarm nå, og si som så: Det de ikke vet har de ikke vondt av.. 8)

#64821  av Mr2Nyter'n;p

Naah.. Alarmen jeg har er jo velutstyrt og gjør minst like god jobb som de nye Defa-alarmene vil jeg tro.. Sånn.. Når vi snakker amatør-biltyver ihvertfall :?
Vanskelig detta.. Kanskje forsikringsselskapet kommer til å kreve at jeg skal betale tilbake det avslaget jeg har fått som følge av feilen for den perioden bilen har vært forsikret hos dem? Mye avslag får man ved å ha montert alarm i bil? Vet jeg er litt ca off-topic.. :oops:

#64911  av @lpher

Vet ikke hvordan de stiller seg til at du ikke 'har hatt' alarm jeg men...det er som det blir sagt greit å oppgradere til en FG-godkjent en da :)

Når det gjelder prisavslag så varierer det veldig fra selskap til selskap...men felles for de fleste er at de opererer med null-egenandel (mellom 3.000,- og 5.000,- som oftest) eller tilsvarende ved tyveri eller forsøk på dette.

...men som du sier alarmen du har idag fungerer jo i og for seg greit nok den...men den fungerer som sagt ikke for forsikrginsselskapet ditt...

Som jeg pleier å si til noen kunder....en alarm er idag gunstig for hovesaklig å skremme unna fjortiss-bandittene...som er ute etter spilleren/cd-samlinga/mobilen din....som, hvis DU har alarm, heller tar bilen ved siden av uten alarm...

Men...kommer gutta fra østblokk-landa..og har fått bestilling på en slik bil som du har....så tar de den...no doubt about it...MEN...her er det null-egenandelen er gylden å ha.... Man slipper å bli økonomisk belasta om noen skulle klare å stikke av med selve bilen....

@lpher

#64932  av McHowie

Hva koster det å få installert en alarm da?

#64939  av FireWalk

ja det lurer jeg og på.. hva må man ut med for en ok alarm da? DEFA skal jo være bra, men de ligger vel gjerne litt i overkant prismessig også?
jeg ser det er mulig å få kjøpt defa alarm hos bilradiospes.no men hva kommer monteringen på? er det vanskelig å installere denne alarmen selv?

#64972  av spkstrp

vet at enforcer alarmen kan monteres selv, og vises til "proffe" som igjen FG godkjenner den. om denne er god / dårlig overlater jeg til dere selv å finne ut av, men den er iafall FG godkjent og mulig å montere selv.. tror den er billigere en defa også..

#64985  av GT4 CS

Ta en spansk. si alarmen har daua. og at du har rivi den ut . og skal sette inn en ny. du har jo handlet i go tro her. de kan fort finne på og sende deg en saftig faktura på etterbetaling av det du har fått i rabatt.

#64998  av Mr2Nyter'n;p

Ikke dumt, GT4 :D Tror jeg må ta en tlf og si alarmen har kvelda og at jeg ikke så vitsen med å montere ny alarm i en 86mod mr2 uansett... Hmm.. Menneh.. Da må jeg jo rive ut den alarmen jeg har da.. hmm..hmm..

#65016  av @lpher

FireWalk skrev: ja det lurer jeg og på.. hva må man ut med for en ok alarm da?
Defa 821XG som passer din bil....til .2790,- om du monterer sjøl:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=367

...også må du, som det blir nenvt av noen andre her, få den godkjent hos et autorisert verksted....and voila! så er du safe! :D
FireWalk skrev:
DEFA skal jo være bra, men de ligger vel gjerne litt i overkant prismessig også?
Nope...ikke dyrt...for å være litt freidig så vil jeg påstå at det ikke finnes alternativ på det skandinaviske markedet idag som er i nærheten....trust me on this :D ...vi har nemlig forsøkt å finne ett alternativ til Defa i mange, mange, mange, mange år! :D :D ...og det har blitt satset på ett par andre merker opp igjen om årene også...men INGEN av dem har som sagt vært i nærheten... :)
FireWalk skrev:
jeg ser det er mulig å få kjøpt defa alarm hos bilradiospes.no men hva kommer monteringen på?
3.890,- er veil. pris på alarm inkl. mont (10 års garanti på monteringa foresten :D ) ...PM meg for TS-OGN pris..Trondheim only guys...sorry :)
FireWalk skrev:
er det vanskelig å installere denne alarmen selv?
Not really, om du har litt kontroll så er det ikke vanskelig :)

@lpher

#65018  av @lpher

spkstrp skrev:vet at enforcer alarmen kan monteres selv, og vises til "proffe" som igjen FG godkjenner den. om denne er god / dårlig overlater jeg til dere selv å finne ut av, men den er iafall FG godkjent og mulig å montere selv.. tror den er billigere en defa også..
Det er en grunn til at den er billigere... For å si det i klartekst...det er en grunn til at ikke vi selger disse alarmene lengre... :D

Enforcer Keyless (ettermontert trådløs fj.kont) ...on the other hand...er faktisk utrolig bra...og slitesterkt :)

@lpher

#65019  av @lpher

GT4 CS skrev:Ta en spansk. si alarmen har daua. og at du har rivi den ut . og skal sette inn en ny. du har jo handlet i go tro her. de kan fort finne på og sende deg en saftig faktura på etterbetaling av det du har fått i rabatt.
Enig...si at alarmen har tilta og du har fått den utkobla...that way så trenger du ikke 'montere den ut' ...ihvertfall ikke før du eventuelt får tak i en ny alarm? :) :)

@lpher

#65037  av GT4 CS

Er det mulig og få montert alarm til den prisen for meg og? Jeg er halvt trønder og har familie i trøndelag :D Har titta lenge etter alarm til riktig pris :D

#65053  av Mr2Nyter'n;p

@lpher skrev:
GT4 CS skrev:Ta en spansk. si alarmen har daua. og at du har rivi den ut . og skal sette inn en ny. du har jo handlet i go tro her. de kan fort finne på og sende deg en saftig faktura på etterbetaling av det du har fått i rabatt.
Enig...si at alarmen har tilta og du har fått den utkobla...that way så trenger du ikke 'montere den ut' ...ihvertfall ikke før du eventuelt får tak i en ny alarm? :) :)

@lpher
Funker detta? Aldri quout'a :roll:
Så... Hvis bilen min blir utsatt for lumske vesener, går det bra at jeg har bosch-alarmen i bilen? Så lenge jeg rapporterer inn at alarmen har tilta og at jeg ikke lenger har FG-godkjent alarm.. Monterte Bosch'en som en nødløsning i ettertid eller noe kan jeg jo si om det skulle bli no spørsmål om det.. :?

#65122  av GT4 CS

skulle ikke by på problemer det. Det vanlige de gjør om du har oppgitt du har alarm og ikke har det og bilen blir stjålet er at de trekker den summen du har fått i avslag fra det du får utbetalt. Regress eller hva nå våre legaliserte svindlere kaller det. Du trenger ikke si du har montert inn den gamle eller noe. Men du kan nevne om det er greit at du kan montere inn den du har, si du har fått den av en kompiss eller noe. Bare og finne på noe lurt uten og si får mye. Da kan de ane ugler i mosen :D Men i utgangspunkte ville jeg kun ringt de og sagt ifra at alarmen i bilen din har konka ut og ikke virker mere, så hører du hva de har og si :D

#65151  av spkstrp

@lpher skrev:
spkstrp skrev:vet at enforcer alarmen kan monteres selv, og vises til "proffe" som igjen FG godkjenner den. om denne er god / dårlig overlater jeg til dere selv å finne ut av, men den er iafall FG godkjent og mulig å montere selv.. tror den er billigere en defa også..
Det er en grunn til at den er billigere... For å si det i klartekst...det er en grunn til at ikke vi selger disse alarmene lengre... :D

Enforcer Keyless (ettermontert trådløs fj.kont) ...on the other hand...er faktisk utrolig bra...og slitesterkt :)

@lpher
Jeg er litt nyskjerrig på denne.. Den koster vell bare 1700 kr eller noe.. hva er det egentlig som er så galt med den? FG godkjent og goe ting ;) Hva er enforcer keyless ? bare sentrallås ?