densortecelicaen skrev:Og hva med meg som har importert en '01 "bigblock" fra Tyskland? Oppstår samme problem på disse? Og hva med skifte av motor hvis det viser seg å bli et problem? Tar Toyota Norge på seg det skiftet? Min stanger opp mot 70000 km nå.celicapower skrev:eg har tenkt å kjøpe en 2000mod. gåtte 47000km bør eg ikke kjøpe den då??du har ingen grunn til og ikke handle!!!jeg kjøpte 2001 som hadde gått 67.000 for ett år siden.... og om du får råde bank og den dritten jeg har fått på meg.. så vil du bare få ny motor av toyota... om den ikke har gått over 150.000...
(garantisak)
CelicaTurbo skrev:det er vel felles for de fleste forhandlere at 0.5 liter pr 1000km er innenfor normale grenser, men jeg synes absolutt ikke at det er normalt for en nyere bil.. Men, så lenge man er klar over det og etterfyller så er det jo heller ikke noe problem da, annet enn kostnadene og at katalysatoren kanskje ikke liker det noe særlig godt etter noen år..det er jo da litt variabelt fra bilmerke til bilmerke. Noen bilmerker har jo en motorkonstruksjon der selv opp imot en liter per 100 mil kan forsvares.. Men ja, det er jo upraktisk mye da