monteres den i mellom turbo og intercooler ? er det bare å montere IKKE noe annet '? Noen som vet hva som skal til for å få trykket opp på 9,5bar ? hoster det mye og er det for mye trykk med ny topp pakning ? 

Gjertsen skrev:sjekk denne linken for å se hvor dan monteringa av Dumpvalve ventil skal gjøres.ja gt 4 gått 190 00km ny orginal toppakning monteres nå.
http://home.broadpark.no/~ogj/
Her er ett "t-stykke brukt" for å sveise det fast.
Du kan øke trykket med en manuell boostcontroller eller en elektronisk som egentlig heter EVC mener jeg!
Elektronisk koster mere, men skal vist være MYE bedre..
Ville spandert på meg non kaldere tennplugger om du skal øke trykket til 0.95bar. erre celica gt4 du har?
Ny topp pakkning ville vel ikke vært så dumt det heller, eller hva sier dere gutta her inne som har litt bedre peil?
Gjertsen skrev:nå har gt4 turboen (den orginale) fuelcut på 1.2 på CS og 1 på vanlig Gt4? så ville ikke lada noe mere enn det.ok, vet du hvor jeg får tak i billig bostcontroller,hvis det er lade justeringen ? får å si det sånn er bilen 100% orginal, har akkurat fjernet katalysator, ingen ting annet er gjort m bilen. har lyst på annet filter,bakre potte som er synlig 15mm eller noe, hørte noe om fuel cut men skjønte det ikke helt? og self det lade greiene da. Nå står bilen toppløs. har fått org pakkningsset+reg reim nå. venter bare på han som skal sette det sammen. er det mulig å bestille alt jeg trenger i mellom et firma ? trenger råd og info om hvor jeg får tak i deler som andre vet at funker, og holder. TAKKER ALLE SOM HAR HJULPET MEG HITIL
ville ikke nærma meg det med orginale plugger..
GT4 CS skrev:Om man fjerner bakpotta i en gt4 og kjører uten får du fuelcuthei takker for hjelpen, ville du ha satt inn fuel cut til 2300,- og hks turbotimer til 1900,- Lurt å bestille fra toyparts ?Det sier litt om hvor trang orginalpotta er. Nå som du har banka ut innmaten trenger du i utgangspunktet kun kjøpe en bakpotte. Men det beste hadde vært og få snekkret et annlegg ifra "katalysatoren" din og bakover. Da det røret som går over traversen din er så trangt at men ikke kunne dyttet junior inni der etter et isbad en gang. En annen ting du skal huske på er hva slags lyd du vil ha av eksosen. Velger du dobble potter får du en mere dannet lyd, velger du og ha et rør for du en mere grov lyd. Har 5 tomms bak, og det bråker til tider litt får mye på langkjøring på lave turtall i motbakkene. Ang bc, jeg har en ifra turbo xs. Husker ikke helt navnet på den, koster rett over 1000kr og fungerer utmerket, lett og justere. To justeringshull, noen som husker navnet? Mener det var pro et eller anna. Enkelte påstår at disse er bedre en elektroniske bc. Men det har jeg liten tru på da disse ikke tar hensyn til luft temp osv. Vet iallefall at ic i carlos utgaven er i aluminium med tanke på sveising. Om du ikke har tenkt på og montere en alt for stor dumpventil(også kalt gledesventil) Ville jeg skaffet meg en ny gummislange mellom turbo og ic med utak for dumpventilen. Og 0,95 bars trykk med bilen din er ikke noe problem. Men så noen kjørte høyere trykk med orginalplugger, det ville jeg aldri turt og gjøre om du har tenkt og kjøre hardt. Jo høyere trykk du kjører jo vanskligere blir det for plugga og tenne riktig. Bare greit og ha i bakhodet. Vet enkelte kjører med iridum plugger, ikke prøvd de selv, men skal være meget bra
. Jeg har plugger ifra HALO som er kjøpt på gundersen sportscar i råde. De er en grad kaldere og har 150000km garanti. De funker dritbra. Merket faktisk en liten forskjell på bilen der.