TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#68514  av kennethx

Kansje endre subject til, "Kamelonen har litt bedre nå... :-)"

hehe

#68546  av kake

MR2turbo skrev:
Bilde
Damn..den var blank! Må ha gått med noen tuber autosol på det der? :) :wink: Bilen din blir forresten bare råere og råere 8)

#68659  av MR2turbo

vegar85 skrev:denne bilen blir groom. innsuget ditt var litt kulere en orginalt. var det dyrt el?
Takker ;) Alt er relativt, men innsugsmanifold er jo en del som er relativt dyr, ja... hehe... men jeg tør ikke telle kroner, har bare bestemt meg for resultatet :D
Manifolden krever at jeg kapper et stort hull i veggen inn mot bagasjerommet, men det får jeg tåle.. hehe..
kennethx skrev:Kansje endre subject til, "Kamelonen har litt bedre nå... :-)"

hehe
¨
hehe, godt forslag :D på ett tidspunkt skal jeg gjøre det, men foreløpig ligger hun jo på operasjonsbordet :wink:
kake skrev: Damn..den var blank! Må ha gått med noen tuber autosol på det der? :) :wink: Bilen din blir forresten bare råere og råere 8)
takke takk, morro å høre :P
Bildet er ikke av min manifold, for den lages nå, men det er av en tilsvarende, laget av samme person.. Men Autosolen ligger klar på hylla, skal ikke være vankelig med å ta den frem :)

I dag har jeg montert inn tanken i bilen og lakkert opp ett nytt J-spec bensinpåfyllings rør... Det er større åpning i det, sånn at Det blir lettere å fylle på Race-fuel fra jerry-kanner... Hun må jo få skikkelig mat når hun er frisk igjen.. hehe

#68678  av jumbo

Markus.... jeg vil ha jobben din! Lønna hvertfall! :mrgreen:

#68682  av kennethx

MR2turbo skrev: hehe, godt forslag :D på ett tidspunkt skal jeg gjøre det, men foreløpig ligger hun jo på operasjonsbordet :wink:
hmm, høres bare så depresivt ut med den tittelen der...hva med "...skimter lyset i enden av tunellen..."

:D

#68696  av MR2turbo

jumbo skrev:Markus.... jeg vil ha jobben din! Lønna hvertfall! :mrgreen:
hehe vil du leve på de fire kronene jeg lever på hele måneden óg, fordi jeg har brukt opp alt på bilen? :mrgreen:

Kennethx, gjorde noe med det, jeg :D Det ble bedre nå ;)

#68709  av McHowie

*misunnelig* :P
Bilen blir jo bare stiligere og stiligere :D
Hva betaler du i forsikring på den bilen den? :P

#68717  av jumbo

Helt standard mr2 forsikring, antar jeg...

#68720  av kennethx

MR2turbo skrev:
Kennethx, gjorde noe med det, jeg :D Det ble bedre nå ;)
SÃ¥ mye mer positivt ut :)

#68721  av Speeder

MR2turbo skrev:
vegar85 skrev:denne bilen blir groom. innsuget ditt var litt kulere en orginalt. var det dyrt el?
Takker ;) Alt er relativt, men innsugsmanifold er jo en del som er relativt dyr, ja... hehe... men jeg tør ikke telle kroner, har bare bestemt meg for resultatet :D
Manifolden krever at jeg kapper et stort hull i veggen inn mot bagasjerommet, men det får jeg tåle.. hehe..
Hva er begrensningen i den orginale manifolden kontra denne?

Ser du er på utkikk ette felger til skikkelige dekk 8) Planer om å hamle opp med nybyggene i sverige i neste sesong?

#68728  av EilertseN

kan ikke tenke meg at du betaler vanlig mr2 forsikring!? Du har vell forsikret lakk,motor kanskje??

#68745  av Blueman

å se bilen din markus er den beste motivasjoen til å gjøre noe med mr2en min:P btw hva tror du hadde fått for bilen din om du skulle ha solgt den ? ;) hehe

#68782  av McHowie

Ja, få høre pris, Markus.. selger du den? *hirr* :D *siklepå*

#68787  av jan-erik

jumbo skrev:Helt standard mr2 forsikring, antar jeg...
Er vel vanlig forsikring men med spesialforsikring av montert utstyr. På min bil har jeg tilleggsforsikret den for 40.000,- , og betaler vel en 900,- i året ekstra for det. Regner med Markus må ha en betydelig høyere sum :-)

Men uansett vil vel aldri bilen bli fullverdi forsikret når man ser på de tusener av timer Markus har lagt ned i bilen. Så sånn sett er det jo kjipt om den skulle bli stjålet. Nå er vel den beste forsikring at hele forumet her ville vært på jakt etter bilen og den som hadde tatt den, og stakkars den personen når han blir tatt ..... Så er vel ingen som prøver seg på det.

Om man skulle kjøre av veien selv så er jo det kjedelig, men alt kan jo fikses. Er av den oppfatning at har man en kul og rå bil så skal den brukes, ikke bare stå til pynt. Så bilen blir vel å se bl.a.a på ACR til neste år også vil jeg tro, sammen med veldig mange andre av oss får vi håpe.

#68871  av MR2turbo

McHowie skrev:*misunnelig* :P
Bilen blir jo bare stiligere og stiligere :D
Hva betaler du i forsikring på den bilen den? :P
Takke takk :P
Jeg har standard forsikring, som Jumbo antydet, men har tillegs forsiktet den for ett sekssifret beløp... koster ikke allverdens...
EilertseN skrev:kan ikke tenke meg at du betaler vanlig mr2 forsikring!? Du har vell forsikret lakk,motor kanskje??
Tilleggs forsikringa er ikke spesifisert til annet enn det som ikke er orginalt.. :)
kennethx skrev:SÃ¥ mye mer positivt ut :)
hehe, enig :)
Speeder skrev:
MR2turbo skrev:
Hva er begrensningen i den orginale manifolden kontra denne?

Ser du er på utkikk ette felger til skikkelige dekk 8) Planer om å hamle opp med nybyggene i sverige i neste sesong?
Har ikke testa ut begrensingen i den orginale, men jeg vil prøve å lage mest mulig hester med minst mulig boost og da er flow viktig.. Manifolden der i seg selv gir endel hester ved samme trykk.. :)

Får muligens tak i noen drag slicks, og da må jeg ha noen felger å sette de på.. :) Men planlegger vel mest å vise V8 guttene her i distriktet at en liten firer og kan gjøre susen.. hehe
Blueman skrev:å se bilen din markus er den beste motivasjoen til å gjøre noe med mr2en min:P btw hva tror du hadde fått for bilen din om du skulle ha solgt den ? ;) hehe
McHowie skrev:Ja, få høre pris, Markus.. selger du den? *hirr* :D *siklepå*
hehe Bare å mekke og mekke og mekke det ;)
Jeg har og lurt på hva jeg hadde fått for bilen om jeg skulle solgt... Tror det bare er deprimerende å vite det, for jeg har lagt alt for mye arbeid i den.. og tror realistisk at jeg ikkke hadde fått alt for mye igjen.. hehe
Men bruksverdien for meg må jo snart passere en mill... ;)
jan-erik skrev: Men uansett vil vel aldri bilen bli fullverdi forsikret når man ser på de tusener av timer Markus har lagt ned i bilen. Så sånn sett er det jo kjipt om den skulle bli stjålet. Nå er vel den beste forsikring at hele forumet her ville vært på jakt etter bilen og den som hadde tatt den, og stakkars den personen når han blir tatt ..... Så er vel ingen som prøver seg på det.

Om man skulle kjøre av veien selv så er jo det kjedelig, men alt kan jo fikses. Er av den oppfatning at har man en kul og rå bil så skal den brukes, ikke bare stå til pynt. Så bilen blir vel å se bl.a.a på ACR til neste år også vil jeg tro, sammen med veldig mange andre av oss får vi håpe.
Huff skummelt å tenke på tyveri :( håper inderlig at jeg slipper å oppleve det.. Om så galt skulle skje håper jeg på god hjelp...

Er ikke redd for å bruke bilen, som Jan-Erik sier så er jeg og av samme oppfatning.. at bilen er til for å brukes og ha det gøy med ;)
Bare må komme meg på mange banetreff til sommern.. :)
Men Tenker mye på å skaffe meg biltralle og frakte bilen til og fra bane på henger, da sannsynligheten for at noe ryker er stor, når den blir så ekstrem... Har ikke helt skjønt poenget med det før nå.. hvis jeg ikke er avhengig av å ha bilen kjørbar på vei hjem fra treff kan jeg ha det enda gøyere på banen.. hehe :twisted:

Men må kansje ha en annen trekkvogn enn transporteren, om det blir langkjøring til ACR f.eks.. hehe Så jeg ser på mulighetene...
Gode råd og tips om billige hengere mottas med takk :)

Laget rør mellom Fuel filter og pumpe i dag :) Kjekt med tilgang til bøyeverktøy.. hehe Legger ut ett bilde..
Vedlegg
118_1824.jpg
118_1824.jpg (134.29 kiB) Vist 458 ganger
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 49