TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sykesyke priser pÃ¥ Toyota

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#68968  av FireWalk

tideligere eier av bilen min betalte 50.000 kr for overhaling av motoren. Men da er det byttet til bedre stempler osv.. alt av slitedeler er byttet ut med deler som tåler mer juling osv.. 60.000 høres helt sinnsykt ut. Toyota er noe for seg selv når det gjelder priser på orginal deler.

Jeg var inne på toyota for å få tak i en ny Gir-spak til MK2en min.. altså den girkula som man skrur ned på girstanga. Hadde sett for meg kanskje 150-200 kr. Men prisen de skulle ha for den? joda.. 1600 kr......... jeg lurte på om det kke var en null for mye der.. men eida, det var vist det den kostet... så ja... jeg kjøpte ikke noe den dagen iallefall.

Toyota = SVINDYRT

#69333  av The Doctor

Det er noen merker som tar seg betalt på ting.. Samme er det også i MC bransjen.. Der jeg jobber så driver vi både med Yamaha og Honda. Cross Syklen til Yamaha som heter YZ450F og Honda sin CR450F bruker nøyaktig de samme shimsene til ventilene.. De som jeg selger fra Yamaha koster 68.- pr. stk, mens Honda sine shims som er helt like koster 116.- pr .stk. Dette er noe som kan brukes om hverandre men Kunden vil jo ikke ha en Yamaha del i sin Honda vel?? Litt off topic detta men det er vel sånn i bil bransjen ogdå.. Toyota er nok desverre en av de merkene som tar seg mest betalt på orginal deler.. Men så er jo MR2 også veldig unik da..

Uff nå har jeg lite å gjøre på jobben gitt.. :? :? :?

#69455  av Mr2Nyter'n;p

Wii! Faktisk fått brev fra Toyota Norge... Det går som følger:

Vi viser til din henvendelse angående overhaling av motor på din Toyota Mr2 og registerer at du ikke er fornøyd med tilbud for overhaling du har fått fra Bilsenteret Tynset AS.

Vi har vært i kontakt med Bilsenteret Tynset AS vedrørende din henvendelse som bekrefter summen på overslaget du har fått. (60.000)
Overslaget gjeldet komplett overhaling av topplokk og ny motorblokk med stempler. For at overhaling skal bli utført korrekt er beløpet du har fått oppgitt riktig. Verkstedet må stille garanti for at bilen skal bli driftsikker og overslaget du har fått er på det som må gjøres for at verkstedet skal stille denne garantien. Ønsker du å skifte til en overhalt byttemotor blir regnestykket annerledes.

Med vennlig hilsen
TOYOTA NORGE AS
kundesenteret.

Jaja.. Vet ikke helt enda jeg igrunn... Ny motorblokk? Hmmph... Usj... Blir bare sint jeg. :roll:

#69487  av FireWalk

Ny motorblokk? jaja.. da blir jo motoren ny da egentlig.. lurer på hva en helt ny koster ? toyota orginal deler er jo sviiiindyre... sikkert billigere med ferrari deler.. :P

#69492  av Mr2Nyter'n;p

FireWalk skrev:Ny motorblokk? jaja.. da blir jo motoren ny da egentlig.. lurer på hva en helt ny koster ? toyota orginal deler er jo sviiiindyre... sikkert billigere med ferrari deler.. :P
Tenkte jeg skulle skrive svar til Toyota igjen og si at hvis det er standard hos Toyota å bytte motorblokk etter 200k km, er jo ikke dette akkurat god reklame for kvalitet osv.. :shock:
Menneh.. Fejjajji! Hmm... Kanskje sende mail til Lotus og spørre om de har no motor som passer nedi kjerra mi uten for store mod's? :twisted:
Sikkert ikke såå mye dyrere.. Når man liksågodt bruker penger mener jeg.. 8)