Guiden er hentet fra http://www.everythingcelica.com/ubbthre ... html#57137
Jeg klipper og limer litt fra guiden, siden man må være logget inn på http://www.everythingcelica.com for å se hele tråden, med bilder og det hele.
Kort tekst følger derfor for hvert bilde.
Du trenger følgende:
Stjerneskrujern, maks 10 cm langt
Avbitertang / kjøkkensaks
El-teip
Multimeter (eller du kan stole på meg)
Gjør som vist på de tre bildene (start med gaugeinstall01, så 02 og 03, det ble noe kødd med rekkefølgen, men teksten stemmer til hvert bilde)
Ta av hurtigkoblingene på baksiden.
Etterpå ser du på den største koblingen, som er hvit, og finner en ledning nr 2 fra høyre på den nederste rekka. Den er rød med svart stripe. Det er denne ledningen du skal kutte.
Hvis du ikke stoler på meg, så er det her du skal bruke multimeteret. Du kan bruke festebrakettene til rattstammen som jording, og måle i hullet til den røde/svarte ledningen mens bilen er i gang, og du setter den i revers. Du vil ikke høre noen lyd, siden speedometeret er koblet av, men du vil få utslag på voltmeteret når du setter den i revers.
*klipp*
*isoler*
Gjør som vist på de tre bildene igjen, men denne gang i revers.
Vips, du er ferdig, og har fjernet den absolutt mest irriterende tingen med din Celica.
Erfaringer som andre gjør, er velkomne på forumet!
Kai Magne - forøvrig uten ansvar for hva andre måtte gjøre med sine biler
Jeg klipper og limer litt fra guiden, siden man må være logget inn på http://www.everythingcelica.com for å se hele tråden, med bilder og det hele.
Kort tekst følger derfor for hvert bilde.
Du trenger følgende:
Stjerneskrujern, maks 10 cm langt
Avbitertang / kjøkkensaks
El-teip
Multimeter (eller du kan stole på meg)
Gjør som vist på de tre bildene (start med gaugeinstall01, så 02 og 03, det ble noe kødd med rekkefølgen, men teksten stemmer til hvert bilde)
Ta av hurtigkoblingene på baksiden.
Etterpå ser du på den største koblingen, som er hvit, og finner en ledning nr 2 fra høyre på den nederste rekka. Den er rød med svart stripe. Det er denne ledningen du skal kutte.
Hvis du ikke stoler på meg, så er det her du skal bruke multimeteret. Du kan bruke festebrakettene til rattstammen som jording, og måle i hullet til den røde/svarte ledningen mens bilen er i gang, og du setter den i revers. Du vil ikke høre noen lyd, siden speedometeret er koblet av, men du vil få utslag på voltmeteret når du setter den i revers.
*klipp*
*isoler*
Gjør som vist på de tre bildene igjen, men denne gang i revers.
Vips, du er ferdig, og har fjernet den absolutt mest irriterende tingen med din Celica.
Erfaringer som andre gjør, er velkomne på forumet!
Kai Magne - forøvrig uten ansvar for hva andre måtte gjøre med sine biler
Vedlegg
gaugeinstall01.jpg (18.63 kiB) Vist 1563 ganger
gaugeinstall02.jpg (20.96 kiB) Vist 1563 ganger
gaugeinstall03.jpg (19.49 kiB) Vist 1563 ganger
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.