TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Laserkontroll :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #69379  av EilertseN

da hadde jeg hatt bilen i litt over en mnd. før jeg ble tatt l laserkontroll :( 78km\t i 60sone huff.. 3200kr.. F"/#(%)"/#

#69382  av angrykid

Vet ikke hva jeg skal si. Uforsvarlig fart i en 60 sone. :-| Greit nok at bilen går relativt godt og ser veldig bra ut, men stopper fortsatt like sakte som alle andre biler når det plutselig kommer noe i veien.

Du var ikke så langt unna å miste lappen, forresten.

#69387  av tojo

Kjipe greier! Du får trøste deg med at du ikke fikk som meg! 9høvdinger(123 i 80 sone).

#69388  av Tor

angrykid skrev:Vet ikke hva jeg skal si. Uforsvarlig fart i en 60 sone. :-| Greit nok at bilen går relativt godt og ser veldig bra ut, men stopper fortsatt like sakte som alle andre biler når det plutselig kommer noe i veien.

Ikke noe og være nedslående for, selv mamma kan miste lappen i fart. Du er nok hatt mere enn den farta i en 60 sone du å :(

#69397  av sindrejl

angrykid skrev:Vet ikke hva jeg skal si. Uforsvarlig fart i en 60 sone. :-| Greit nok at bilen går relativt godt og ser veldig bra ut, men stopper fortsatt like sakte som alle andre biler når det plutselig kommer noe i veien.

what? kjører ofte 80-90 i 60soner, tar det etter forholdene såklart. Midt på dagen er det uforsvarlig, sent på natta når ingenting skjer og jeg har stjerneklar oversikt så kjører jeg ofte mye fortere enn 60 :P

#69398  av sleeper

Tor skrev:

Ikke noe og være nedslående for, selv mamma kan miste lappen i fart. Du er nok hatt mere enn den farta i en 60 sone du å :(
enig!!! fort gjort og ha den hastigheten i en 60 sone.....

#69401  av kaimagne

Noen som har en tabell for hvor fort man kan kjøre over fartsgrensen, til hvilken pris? Har ikke lyst til å finne ut det ved empirisk fremgangsmåte... :?

Vet at man mister førerkortet ved å kjøre 26 km/t fortere i fartsgrenser fra 60 km/t og lavere, og 36 for 70 eller høyere, men det får man da endelig håpe man slipper å erfare. *bank i bordet*

Kai Magne

#69404  av tojo

Her er endel info for lovbryterne! :wink:
http://www.paragrafen.no/?id=171

#69406  av angrykid

Tor skrev:

Har nok ikke det, mann. :) kjører ikke fort i folksomt område. litt vett har jeg som sjåfør, å vet hvor hardt det kan smelle om det nå en gang skulle gå galt. da er det bedre å være på den litt safe siden å heller dra på litt i 80-90sonen der det stort sett sjelden ferdes folk etter veiene.

#69408  av Master

Jepp! Folk som peiser på i 50-60 sonen på dagtid når det er fullt av trafikk og fotgjengere har jeg ingen respekt for. De budre mista lappen på mindre enn de som ligger 20-30 over på en lys og fin sommernatt i 3-4 tiden.

#69435  av sindrejl

sleeper skrev:
Tor skrev:

enig!!! fort gjort og ha den hastigheten i en 60 sone.....
ca 2sec trykk på gassen ;)

#69438  av CavemaN

Ja... Ble nettopp stoppet av politiet på vei hjem fra Kake. Så politibilen idet jeg blinket meg normalt inn i et kryss, og fortsatte på veien hjemover. `Her er fartsgrensa 50, så jeg legger meg i 50-55 km, og ser at politibilen legger seg på hjul.

Etter 2-300 meter blir jeg blinka over til sida, spurt om hvor jeg skulle hen, vognkort/førerkort, osv.

Han spurte om jeg visste hva fartsgrensa var her, 50 svarer jeg.
Ja, du lå iallefall over det sier han. Jeg sier, neei, lå ikke over 50 iallefall.
Siden jeg var sliten og trøtt etter x antall timer med xbox så gadd jeg ikke kverrulere. Han sa bare at jeg skulle tenke på det neste gang, og ønsket meg ei god natt...

Ehh ja, IKKE ble det tatt alkotest (kjører SELVFØLGELIG ikke om jeg har drukket), så jeg skjønner ikke helt hvorfor de stoppet meg. MK7 celica midt på natta kan vel ikke ha no å si? Var mer nervøs for at ikke alle rutene mine var isfrie, det hadde vært mer naturlig å gitt meg kjeft for dårlig sikt, selv om jeg hadde bra nok sikt.

Dette var klokka 04.30 i natt! Midt på en strekning hvor det nattestid går maks 5 biler i timen.

Politiet har seriøst for lite å gjøre!

#69460  av hmhaga

>Dette var klokka 04.30 i natt! [...] Politiet har seriøst for lite å gjøre

Tja, synes det er greit at de sjekker en Celica som kjører rundt kl. 0430 om natta jeg. Kanskje var bilen stjålet? Kanskje var sjåføren rusa? Politiet tar mange biltjuver og annet pakk på denne måten, ved å kontrollere "unormal" aktivitet. Det skal du være glad for :wink:

#69464  av Tor

Det er så lite smart av folk og si at de ALDRIG har kjørt mere enn 60km/t i en 60 sone. Hallo folkens, selv mamma gjør det. Blir bare litt lettere opprørt når noen skal få oss til og tro at de kun kjører over fartsgrensa i 80 sonen :(

#69483  av angrykid

Tor skrev:Det er så lite smart av folk og si at de ALDRIG har kjørt mere enn 60km/t i en 60 sone. Hallo folkens, selv mamma gjør det. Blir bare litt lettere opprørt når noen skal få oss til og tro at de kun kjører over fartsgrensa i 80 sonen :(
Regner med denne var mynta på meg..

jeg kan med handa på hjertet si at jeg kjører uten unntak i fartsgrensa i tett befolket område, opp til 70km/t.

Så får du bli så opprørt du bare vil.