Ja... Ble nettopp stoppet av politiet på vei hjem fra Kake. Så politibilen idet jeg blinket meg normalt inn i et kryss, og fortsatte på veien hjemover. `Her er fartsgrensa 50, så jeg legger meg i 50-55 km, og ser at politibilen legger seg på hjul.
Etter 2-300 meter blir jeg blinka over til sida, spurt om hvor jeg skulle hen, vognkort/førerkort, osv.
Han spurte om jeg visste hva fartsgrensa var her, 50 svarer jeg.
Ja, du lå iallefall over det sier han. Jeg sier, neei, lå ikke over 50 iallefall.
Siden jeg var sliten og trøtt etter x antall timer med xbox så gadd jeg ikke kverrulere. Han sa bare at jeg skulle tenke på det neste gang, og ønsket meg ei god natt...
Ehh ja, IKKE ble det tatt alkotest (kjører SELVFØLGELIG ikke om jeg har drukket), så jeg skjønner ikke helt hvorfor de stoppet meg. MK7 celica midt på natta kan vel ikke ha no å si? Var mer nervøs for at ikke alle rutene mine var isfrie, det hadde vært mer naturlig å gitt meg kjeft for dårlig sikt, selv om jeg hadde bra nok sikt.
Dette var klokka 04.30 i natt! Midt på en strekning hvor det nattestid går maks 5 biler i timen.
Politiet har seriøst for lite å gjøre!