TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Laserkontroll :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#69488  av saftisme

jeg skal innrømme at jeg har hatt sinnsykt flaks.. Jeg har aldri blitt stoppet. Men har vel egentlig nesten aldri kjørt 60 i 60 sonen. (bortsett fra når forholdene tilsier at det er utrygg kjøring)
Det er vel noe annet i 40 sone. Der er jeg mer forsiktig.
glad jeg ikke ble tatt når jeg kjørte i 220km\t i 60 sone ^_^

#69495  av Mr2Nyter'n;p

Grumf.. :roll:
Bor like helt inntil en vei med 60 sone jeg... Ikke myye gøy når jeg prøver komme meg ut på veien og biler kommer i 100km/t... Hendt at jeg faktisk har blitt så sint at jeg har kjørt etter vedkommende og sagt ifra om hva jeg mener om sånt... Vil ikke dø pga en eller annen idiot&%"%"%¤# som tror det er safe kjøre 80-90-100-> i 60 sonen... Mista 2 katter rett utafor her på et halvt år pga de greiene der og.. Legge ut spikermatter som aktiveres hvis en bil kommer mot'n i over 70km/t jeg... Jepp... Til tegnebordet... :evil:

#69497  av Johnny_Bravo

Mr2Nyter'n;p skrev:Grumf.. :roll:
Bor like helt inntil en vei med 60 sone jeg... Ikke myye gøy når jeg prøver komme meg ut på veien og biler kommer i 100km/t... Hendt at jeg faktisk har blitt så sint at jeg har kjørt etter vedkommende og sagt ifra om hva jeg mener om sånt... Vil ikke dø pga en eller annen idiot&%"%"%¤# som tror det er safe kjøre 80-90-100-> i 60 sonen... Mista 2 katter rett utafor her på et halvt år pga de greiene der og.. Legge ut spikermatter som aktiveres hvis en bil kommer mot'n i over 70km/t jeg... Jepp... Til tegnebordet... :evil:

He he si hvor du bor så får jeg slakke litt av da jeg kjører forbi huset ditt :)

#69502  av Mr2Nyter'n;p

Johnny_Bravo skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Grumf.. :roll:

He he si hvor du bor så får jeg slakke litt av da jeg kjører forbi huset ditt :)
Heh :wink: Bor da ca på Tynset et sted... Er ingen engel sjøl da... Men etter at jeg flytta hit fant jeg ut at det faktisk er en grunn til at fartsgrensa er nedsatt til 60km/t... :) Skal ikke dømme noen bare fordi jeg sjøl prøver skjerpe meg for tia da.. Kan vel kanskje bli litt overivrig noen ganger jeg.. :oops: :P

#69503  av Remi

angrykid skrev:
Tor skrev:Det er så lite smart av folk og si at de ALDRIG har kjørt mere enn 60km/t i en 60 sone. Hallo folkens, selv mamma gjør det. Blir bare litt lettere opprørt når noen skal få oss til og tro at de kun kjører over fartsgrensa i 80 sonen :(
Regner med denne var mynta på meg..

jeg kan med handa på hjertet si at jeg kjører uten unntak i fartsgrensa i tett befolket område, opp til 70km/t.

Så får du bli så opprørt du bare vil.
No tenkte æ at æ sku smekke dæ litt på fingran her Angrykid :D æ har sett dæ i 50+ km/t i en 30sone :D :shock: :D

#69509  av Tor

Se der ja, så avslørt.

#69539  av CavemaN

Greit nok, men de kunne bare sagt det da, istedet for å skylde på en så dårlig ting, siden jeg veit jeg holdt fartsgrensa.

#69573  av vegar85

angrykid skrev:
Tor skrev:Det er så lite smart av folk og si at de ALDRIG har kjørt mere enn 60km/t i en 60 sone. Hallo folkens, selv mamma gjør det. Blir bare litt lettere opprørt når noen skal få oss til og tro at de kun kjører over fartsgrensa i 80 sonen :(
Regner med denne var mynta på meg..

jeg kan med handa på hjertet si at jeg kjører uten unntak i fartsgrensa i tett befolket område, opp til 70km/t.

Så får du bli så opprørt du bare vil.

he he. det blir værtfall jeg. ligger i 100km/t i 50 hver dag. norges regler er jo helt mongo. kan trykt kjøre mye over. kult med bilintresse når du kjører saktere enn mamma. heheheheheh :D :D

#69575  av jumbo

angrykid, rull inn :P

Det er TONNEVIS med 60-soner i dette landet som ikke noedvendigvis betyr folksom eller uoversiktlig vei i det hele tatt. Bastant paastaa at 78 er helt uforsvarlig i enhver 60-sone er saa dumt at jeg synes du skal overlate akkurat det til staten (som pleier aa komme med saant svada)

78 km/t KAN vaere uforsvarlig i en 60-sone, og det kan 47 km/t vaere ogsaa... Alt etter forholdene. Forhold, oversikt, veistandar etc avgjoer hva som er forsvarlig, IKKE hva skiltet sier om fartsgrense.

#69576  av EilertseN

hm.. nå skal det sies at dette er 20 mil utafør byen,vet ikke kossn de har fått låv til å sette opp 60soner her,er kanskje for de at det er 3hus akkurat her på en omkrets av 10mil??Og det var i ti tida om kvelden,var så å si meg og noen få andre biler på veien.UFLAKS kalles dette :( Purken har ikke mye å bry seg om der.
(kjører forresten rolig i strøk der det er unger og "tettbebygd")

#69597  av jumbo

Jepp, det er jo nettopp det "avpasse farten etter forholdene" betyr... Noen ganger kan fart langt over fartsgrensen være forsvarlig i massevis, og andre ganger kan det å kjøre etter fartsgrensen være altfor fort.

#69641  av Neemi

Leste et innlegg i lokalavisen for noen måneder siden.
En mann hadde blitt bøtelagt fordi han kjørte for fort, og ba nå alle andre bilister om unnskyldning fordi han kom til å bli sinka han vanligvis irriterte seg over.
Pga boten vil han heretter holde fartsgrensen selv om det i hans øyne ikke nødvendigvis var forsvarlig.
Resultatet av at folk ligger i fartsgrensa der det faktisk er forsvarlig å kjøre fortere, blir ofte farlige forbikjøringer som kan resultere i store dødsulykker.
Da er kanskje en liten fartsovertredelse egentlig blitt en bagatell?

#72759  av kaimagne

Har funnet tabell for hvor fort man kan kjøre, til hvilken pris... Uhyggelig lesning... :shock:
http://odin.dep.no/sd/norsk/aktuelt/pre ... ok-bn.html

Kai Magne
Vedlegg
(21.5 kiB) Lastet ned 31 ganger

#72780  av sindrejl

1000 spenn for å bruke mobben.. grøss.. men med tanke på alle folka som ikke håndterer å bruke mobil eller annet utstyr samtidig som dem kjører så er det vel kanskje like greit at vi har denne loven :)

menne det å si at "Greit nok at bilen går relativt godt og ser veldig bra ut, men stopper fortsatt like sakte som alle andre biler når det plutselig kommer noe i veien." er vel egentlig litt tull.. en bil som er etter fabrikkstandard med mer hk enn gjennomsnittet og mer kjøreevne enn gjennomsnittet har også krav om bedre bremser enn gjennomsnittet. Vet at en 92' mr2 stopper 3-4 ganger så fort som en vanlig møkkabil.

#72784  av Christian

Remi skrev:No tenkte æ at æ sku smekke dæ litt på fingran her Angrykid :D æ har sett dæ i 50+ km/t i en 30sone :D :shock: :D
:lol: :lol: :lol:

De fleste kjører forhåpentligvis nogenlunde etter forholda, men det glipper nok til tider.

Gjorde det for meg i går, kom i ei 60sone, hadde ca 90km/t, satt i tillegg i mobiltelefonen uten hf. Ser en trailer som står på en kjetting plass pga glatt føre, så jeg kjører bare forbi. Idet jeg er forbi traileren ser jeg en up bil som er parkert på innsiden av den :shock:
Heldigvis kom de ikke etter.

Det ver vel de fleste "stygge tinga" på en gang det :roll: