TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Is er gøy helt til.....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#68198  av vegar85

jeg har prøvd mr2 på sommeren og det er en kul bil å kjøre det. ligger sykt bra på veien. sikkert kul om vinteren også for den som tør å leke med den da.

#68263  av celicat23

Erlend skrev:celicat23 - ikke bare deg som tenkte det ;) Smooth Celica du har i avataren din forresten.

Vinteren er herlig!! Synes litt synd på de som er så uptight at de ikke kan finne seg en plass å drifte litt og øve seg på vinterføre. Er jo kjempeviktig å beherske snø og isføre her i Norge hvor vi har det en stor del av året :)

Sindre - bytt avataren din, gjøk.
Takker. Hvordan bilen er akkurat nå. Eller VAR da, før jeg måtte bytter fjærer, dekk, og eksos for EU kontroll :) Men i løpet av vinteren så forandrer den utseende helt, så nyt den mens du kan ;)

Bilde

#68357  av Erlend

Veldig pen! Blir ganske offtopic dette, men har du lyst til å opplyse meg om hva planene er for bilen i vinter?

#68390  av celicat23

Erlend skrev:Veldig pen! Blir ganske offtopic dette, men har du lyst til å opplyse meg om hva planene er for bilen i vinter?
Ja, veldig offtopic -- men folk kan da bare hoppe over å lese det :)))

Det som er 99% sikkert at er på bilen før mai 2005:

- Bomex frontfanger (lettere modifisert)
- Seibon "invader" karbon panser m/sparco panser låser
- Fjerne antenna fra taket
- Fjerne vindusviskeren fra bakruta
- Bygge noe lufting i skjermene forann
- Hel lakkering i annen farge
- rieger tuning evo vinge til audi coupe, lettere modifisert
- div. små ting (blå slanger motorrom, nye baklys osv)
- Orginale stereo'n. Har hatt stooor stereo i bil, og dritt lei det.

Det som enda ikke er avklart av diverse grunner:

- Bredde bilen + sette på 2,5cm brede spacere på 8,5x19 felgene (til jeg får råd til nye bredere felger). Er ikke 100% sikker på om jeg får råd til dette prosjektet enda..Men TROR jeg skal klare å få det til. Felgene som jeg håper å etter hvert ende opp med er:

http://www.bilprodukter.no/bildesider-2 ... oster.html

i dimensjon 9x19 forann og 10x19 bak, med 265/30 dekk. Men det blir nok
ikke før i 2006, da de er svindyre (fikk pris på ca 30.000kr med dekk)

- Sideskjørt + bakfanger/hekk skjørt. Måtte takke nei til noen jeg hadde på hånda pga at jeg kjøpte yaris'en jeg skal ha som hverdagsbil. Så vet ikke helt hva jeg ender opp med. Titter på diverse merker. Skal ha samme hva, vet bare ikke merket enda :)

- Mulig ny variant av den dobble eksos'en. Avhenger litt av hvilken bakfanger jeg ender opp med.

Målet er (som alltid) å bygge en bil som skiller seg fra alle andre slik at ingen kan ta feil av min bil, og noen annen sin. Har planer i hodet for hva slags "look" jeg skal gå for, men om det blir noe kult er veldig usikkert da jeg ikke har sett noen gjort det med celica'n før. Så...den som lever får se :) Det blir ivertfall IKKE noe bling-bling krom og horete vinyl grafikk.

#68467  av GT4 CS

Høres ut som du får en drit fet bil her celicat23 :D

#68560  av Erlend

Gleder meg til å følge med på prosjektet, og ikke minst resultatet :) Du holder oss oppdatert vel? 8)

#68571  av celicat23

Erlend skrev:Gleder meg til å følge med på prosjektet, og ikke minst resultatet :) Du holder oss oppdatert vel? 8)
Skal gjøre det. Har litt begrenset tilgang til digital kamera, men skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert. Er gøy å ha litt "bygge bilder".

#69449  av GT4 CS

Nå bremser det jo så snusen klasker i frontruta igjen her. Deilig :D :D :D

#69469  av Tor

PÃ¥ tide at du fikk bremser igjenn :)

#69525  av GT4 CS

Ja det skal jeg skrive under på :D De ferodo klossene er helt kanon. Skrubber godt. Holdt på og få et par biler i baken allerede da jeg bremset litt fortere en planlagt. Trøtt og kjøre bil, ikke bra :shock:

#69558  av vegar85

GT4 CS skrev:Ja det skal jeg skrive under på :D De ferodo klossene er helt kanon. Skrubber godt. Holdt på og få et par biler i baken allerede da jeg bremset litt fortere en planlagt. Trøtt og kjøre bil, ikke bra :shock:

he he. hvor mye kostet dem da???

#70657  av GT4 CS

Ga rundt 1000kr for de hos gundersen motorsport. Vet ikke om disse dreper bremseskiva ved ekstrembruk, gundersen påsto de ikke gjorde det iallefall. Og den gutten vet hva han prater om da