TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SmÃ¥skilt!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#70237  av Anders gullstein

Ble stoppet i teknisk kontroll en gang med skilt ordnet hos ett reklamefirma (kun foran, orginalt bak). Ble bemerket, men heldigvis en ålreit kar som stoppet meg, så det ble "bare" 750 i selebot. Hadde en straff på 1500kr + anmeldelse til purken sa han. Skiltet kommer nok bare på ved enkelte fotosesjoner :roll:

Så det er mulig å bestille lite skilt frem altså. Da må jeg isåfall gjøre det. Driter i reglemanget for 1. januar. 8) Behold skiltene deres karer.

#70273  av sw20

:x dokument forfalsking er lite kult............

prøvde jo bare å hjelpe....

får lage noe annet kødd da... :?: :?:
hmm viskermotor ,,, vier .... :idea:

skal søren meg lage eit skilt som e kan vippe bak og sjule under kanten....

Har foresten blitt stoppa med det eg.......... :shock:

:twisted:

#70287  av jumbo

Beholde skiltet kan man HVERTFALL glemme, dersom de foerste kaller det tilbake. Skiltet er vegvesenets eiendom og utlaant til bileieren, saa om du beholder det blir det 100% sikkert anmeldt som tyveri. I *tillegg* vanker det sikkert bot for aa ha ikke-godkjent skilt dersom man er uheldig og blir stoppet.

Er selvsagt enig i at det suger, men vil bare ha fram hvor mye problemer man lett havner i for akkurat denne forseelsen. Lett oppdaget blir det jo ogsaa :roll:

#70346  av jan-erik

jumbo skrev:Beholde skiltet kan man HVERTFALL glemme, dersom de foerste kaller det tilbake. Skiltet er vegvesenets eiendom og utlaant til bileieren, saa om du beholder det blir det 100% sikkert anmeldt som tyveri. I *tillegg* vanker det sikkert bot for aa ha ikke-godkjent skilt dersom man er uheldig og blir stoppet.

Er selvsagt enig i at det suger, men vil bare ha fram hvor mye problemer man lett havner i for akkurat denne forseelsen. Lett oppdaget blir det jo ogsaa :roll:
Bare si at du har mistet/fratatt det lille skiltet ditt nå før 1.1 og få et nytt. Så har du 2 stk, og kan pent levere inn det ene etter 1.1

#70354  av jumbo

Det er faktisk en glimrende ide... de aner sikkert lunta og gir deg et stort skilt istedenfor et lite, men da har du jo uansett det lille i bakhånd...

Eneste problemet er at det antakelig går fyken så fort du blir stoppet i kontroll en eller annen gang :(

#70362  av kaimagne

Master skrev:Noen som vet lovene om bokstavskilt i Norge?
Det er ikke mulig å få det fra Statens Vegvesen *bombe*, og det er heller ikke lov å kjøre med på offentlig vei. Det eneste det kan brukes til, er ifm arrangementer som f.eks. Rudskoen, fotosessions osv.

Det er en skiltfabrikk her i Moss (på Krapfoss) som lager både små skilter, både for private og på bestilling fra SVV, og skilter med bokstaver. Koster et par hundrelapper eller deromkring.

Men hva myndighetene gjør med de bilene som faktisk ikke har plass til store skilter, skal bli spennende å se.

Kai Magne

#70486  av EilertseN

Ikke får å høre ut som en pessimist,menne er jo ikke akkurat vanskelig å se forskjell på de store og de små skiltene.Ettersom det er eu- regler kommer nokk vegvesnet til å ha noe til overs for dette.Tar de nokk ikke fem øre å dra disse inn..

#70505  av KK-ma70

Det som er snedig er at de virkelige store bilene som Avalanche, Silverado, Excursion får små skilt ifra forhandler uten krangel!!! Og de har virkelig plass til vanlig type....

#70926  av Raze_r

hææ!!!?? må jeg levere det lille smukke skiltet mitt....
kanke være sant.
jeg har jo f... ikke plass til stort skilt på bakfangeren.
tar de dette fra meg så kjører jeg uten!!! det får de ikke av meg. da må de komme om natten å skru det av mens jeg sover....best å innstalere pir.detektor på bilen tror jeg....
da skal jeg skaffe meg to av disse som du sier,å ha et i bakhånd!!
nå får ikke jeg sove i natt eller :(
jaja... får se åssen det går

#70930  av Tor

Tror neppe de tar inn de små skiltene som dere allerede har, men kansje det blir en stopp på utlevering av disse. Det tror jeg heller mere på.

#70954  av ST205RR

leste en plass at det IKKE skulle ha tilbake virkende kraft på di som alle rede har disse,men det er ikke 100% sikkert alså...

uansett er det og vil fortsatt bli biler som må ha slike små skilter pga plass mangel så jeg tar dette med en klype salt til di står bevepnet på døra og skal ha mine...

#70979  av Tor

Ja, det er det jeg også mener, tror ikke det kommer til og skje at dere med små skilt for tildelt store i Januar :)

#71138  av sw20

ringte til biltilsynet i dag... skal ned å skrive en søknad om små skilt på torsdag...

dei blir ikkje ulovlige fra nyttår ... det e bare kansje dei blir det en gang......

så e forklarte alt om kjøling og plasering...og at det hadde lett for å blåse av der det står...... og at bilen hadde lett for å koke over.... og detfor hadde e kjøpt me ny front som skulle gi bedre kjøling... ..men hadde mindre plass til skilt...

bake e det forøvrig veldig lett å få slike skilt...

men uanz... det han sa var at vist det var andre som hadde fått det var det kansje ikkje så vanskelig å få til min og.... :D

#71139  av sw20

ringte til biltilsynet i dag... skal ned å skrive en søknad om små skilt på torsdag...

dei blir ikkje ulovlige fra nyttår ... det e bare kansje dei blir det en gang......

så e forklarte alt om kjøling og plasering...og at det hadde lett for å blåse av der det står...... og at bilen hadde lett for å koke over.... og detfor hadde e kjøpt me ny front som skulle gi bedre kjøling... ..men hadde mindre plass til skilt...

bake e det forøvrig veldig lett å få slike skilt...

men uanz... det han sa var at vist det var andre som hadde fått det var det kansje ikkje så vanskelig å få til min og.... :D

OG dei som har fått bilen gokjent med dei har fått bilen gokjent med dei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#71142  av jumbo

Supert.

Tror ikke jeg tør mase etter skilt uansett, har ikke lyst til å risikere å måtte møte opp for å bevise behovet.