TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Startsperre!!!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #70650  av Toyota4ever

Noen som har noe peil på defa alarm? På bilen min har alarmen vært en smule rar i det siste, skrudd seg på av seg selv og sånn. Med nå når jeg skulle hjem fra jobb hadde startsperra slått seg på (starter koblet ut). Og alarmen død.
Så snakka jeg med bilradiospesialisten på telefon å fikk forklart hvordan jeg kunne koble bort sperrea, med de funka ikke like vel. Da begynne jeg og følge ledninger hit og dit og fant ut at sperra ifra defaen ikke var tilkoblet. Da er spørsmålet, finnes det en org. startsperre på bilen(st185)? Hvor er den, og hvordan er den koblet i lag med defaen, for før når jeg har slått av alarmen har den jo koblet seg ut :?: :?: :?: Skulle vist hvem som har installert den alarmen :evil: fyyyyyyyy f... for et fugle reir.
 #70688  av @lpher

Toyota4ever skrev:Noen som har noe peil på defa alarm?På bilen min har alarmen vært en smule rar i det siste, skrudd seg på av seg selv og sånn. Med nå når jeg skulle hjem fra jobb hadde startsperra slått seg på (starter koblet ut). Og alarmen død.
Så snakka jeg med bilradiospesialisten på telefon å fikk forklart hvordan jeg kunne koble bort sperrea, med de funka ikke like vel. Da begynne jeg og følge ledninger hit og dit og fant ut at sperra ifra defaen ikke var tilkoblet. Da er spørsmålet, finnes det en org. startsperre på bilen(st185)? Hvor er den, og hvordan er den koblet i lag med defaen, for før når jeg har slått av alarmen har den jo koblet seg ut :?: :?: :?: Skulle vist hvem som har installert den alarmen :evil: fyyyyyyyy f... for et fugle reir.
First off....hvilken type defa alarm er det snakk om? ...har du grå fj.kont med 2 knapper eller en sort fj.kont med en knapp?

Uansett så er det EN måte å sjekke om det ER startsperra på alarmen som henger...og det er ved å følge med hva som skjer når du prøver å starte...om det klikker i noe som helst rele...så er det ikke alarmens startsperre som er problemet...

Når det gjelder om alarmens startsperre er tilkoblet eller ikke...dobbelsjekk dette :) Du kan også trillstarte en bil med defa-alarm....FORUTSATT at defa alarmen kun har en-krets startsperre...da denne kukn kutter strømmen til starteren....

Når det gjelder å få hjelp hos Bilradiospesialisten så må du ringe: 73 94 98 78...DET er nemlig det eneste nummeret som fungerer for TS-OGN medlemmer :D ...gjerne oppgi nicket ditt fra forumet også :D

Så vidt jeg vet er det nok ikke original startsperre på noen mk5 Celica...MEN..om bilen er importert fra tyskalnd/sveits eller lign. så var det VELDIG vanlig på 90-tallet at forsikringsselskapene der nede krevde påmontert alarm...og DER ble det montert mye rart....og man skal heller ikke utelukke at det er en gammel tysker-alarm som er roten til alt sammen...

Om du har mulighet til å stikke innom..så kan jeg ta en kjapp titt på den da? :)

@lpher

#70689  av Toyota4ever

Defa sperra er ikke tilkoblet, så fremt det er hvit/grønn og rød/svart på P3 som er sperra. Prøvde og tyvkoble starten med ein ledningstump fra styrestrømen på starten og rett på batteriet for å få start, men nei da :x Da må det være nå brytting på tenninga og/eller bensin å da????? For normalt ska jo biln start vis nøkkeltenninga er på og starten går rundt :?: Har lyst te å heim og etta snart, ha fekkla me de hær sia kl3 no. :evil: :evil: :evil:

#70903  av @lpher

Hva er status nå da? :)

@lpher

#70909  av Toyota4ever

Har ikke gjort noe meir etter jeg reiv ut alt. Men den boksen vi snakka om som skulle være bevegelsesensoren, undrer jeg litt på for det står DEFA immobilizer Module på den :?: :?: :?: og det er 9 ledninger som går til den?

#70945  av @lpher

Toyota4ever skrev:Har ikke gjort noe meir etter jeg reiv ut alt. Men den boksen vi snakka om som skulle være bevegelsesensoren, undrer jeg litt på for det står DEFA immobilizer Module på den :?: :?: :?: og det er 9 ledninger som går til den?
What?! Skal sjekke opp litt jeg...

@lpher