@lpher skrev:Sa ikke at det hindret lyden din, jeg sa det ikke slo like bra igjennom setet som i min bil.angrykid skrev: Jeg synes selv at 2x10" i en mk2 er VELDIG bra, og jeg er sinnsykt fornøyd med mitt anlegg. Jeg ble overrasket da chris spilte 137db i sin i sommer, men jeg synes at jeg kjenner trykket mer i min bil i forhold til hans, da han har gitter framfor sub'ene, som igjen fører til at bassen ikke klarer å slå så godt igjennom setet som i min bil. Så lydopplevelsen, følelsen av å ha en sub rett i ryggmargen, er mye bedre i min bil, enn i chris sin.. Greit nok, han har dyrere elementer, sikkert en bedre spiller etc etc, men jeg personlig synes at mitt slår hardere enn hans, det pga jeg har setet helt inn til subben, som igjen fører til at om jeg spiller høyt nok, så slår jeg på meg tårer.... Dette klarer ikke chris i sin bil...For det første, jeg er ikke @lpher, men det er Chris som har kapra alf sin maskin.
Jeg vet ikke helt om jeg kan si meg enig med deg. At det "gitteret" jeg har foran hindrer lyden på noe vis, kan umulig stemme. Det er jo ikke noe gitter, men to "riller" foran, som bare skal hindre setet i å klemme flatt elementene. Jeg hadde ikke dette når du satt på til meg, og derfor kunne man ikke legge setet helt bak. Men nå mener jeg også at det ikke er om å gjøre å få høyest mulig dunk, men at lydkvaliteten er bra, både på bass og resten. Jeg har jo heller ikke hørt anlegget ditt, så jeg skal jo ikke påstå noe som helst sånn sett. Det som derimot gjør at jeg liker RF så bra, er at jeg synes det er veldig bra lydkvalitet på RF sine høyttalere, uansett om man spiller høyt eller lavt.

Har med øret som hører, vil jeg tro

Så no offence til anlegget ditt, chris. All ære til 137db, det er HØYT for 2x10" uansett hva jeg sier..

90tallet ringte i stad....
De lurte på om folk enda bruker slike kitt,
de lo,
og la på...
Sture Vedal
De lurte på om folk enda bruker slike kitt,
de lo,
og la på...
Sture Vedal