TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ST165 vs ST185 vs ST205

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#66900  av CelicaTurbo

til sammenligning veide jeg min uten fører og med kvart tank bensin til 1520kg.. Det er da en vanlig GT4, med AC og stereo og hele pakken, bortsett fra skinnseter (jeg liker best stoff ;) )

#66901  av Gjertsen

CelicaTurbo skrev: (jeg liker best stoff ;) )
Skjønner jo åssen stoff du mener :mrgreen: holder meg te alkoholen jeg! :lol:

VEkta på bilen kommer jo HELT ann på hva slags ekstrautstyr man har. som gutta skriver er det forskjellig vekt på dem!

#66970  av maxgets

jeg har ac, takluke og ikke skinn
min veide 1420 med full tank:) (uten folk)

#66975  av tojo

:D Har fått mer info om CSens vekt,det jeg skrev tidligere om at Egenvektavar 1520kg totalt er vist rett på en bil med all options.
Egenvekta kan variere fra 1360-1520kg. :wink:

#67033  av sleeper

Min st165 veide 1460kg når den var org... nå veier den ca 1400 men 5 liter bensin....(og synker for hver gang jeg skrur på den :D )

#67205  av Kjelliken

:? i mitt vognkort står det 1500 blank og jeg har ac, og 10 høytaler system ikke skinnseter og er ganske sikker på atd et er mulig å lete den med mere enn 200 kg.. men er fornøyd med bilen slikd den er ( nesten) hehe modde listen er fortsat lang... mye og utrette fremdele :roll: s..

#75661  av Gjertsen

vegar85 skrev:riktig med 6,9sec
¨

Åssen kan dette være riktig nå det står 7.8 i den blokka jeg har fått her da?
Står svart på hvitt fra Toyota i 92.
Finner dette i en "bok" på 2 sider som heter "Celica Turbo 4wd, "carlos sainz" limited edition. Technische daten und ausstattungen"

Noen må ha feil her.
Påstår ingenting jeg. men står svar på hvitt her!
er det noen av dere andre som har denne "boka"?

#75664  av S-2000

Spennende hvor ekstremt store vektforskjellene her er, og det er ingen tvil om at 200kg har MYE å si på akselerasjon på en bil.

Har dere ikke vekter som fungerer 24/7 på deres lokale biltilsyn? Stikk der og mål istedenfor å sjekke i vognkort. For de inneholder mye rart!

#75676  av CelicaTurbo

min vekt som nevnt ovenfor ble veid på biltilsynets egen vekt på deres hovedkvarter her i Bergen, i de sene nattetimer ;)

#75679  av megetlei

Kan nevne at denne CS fronten veier 800kg :D

megetlei
Vedlegg
Bilde 104.jpg
Bilde 104.jpg (46.77 kiB) Vist 889 ganger

#75684  av QicSilver

selv om det var litt forskjellig alle dere har, syntes jeg det var interessant lesning, takk tojo! :) bra innlegg

#75688  av Tor

Finner dette i en "bok" på 2 sider som heter "Celica Turbo 4wd, "carlos sainz, den boka har jeg liggende :)

#75694  av megetlei

1380kg W/O options.
Vekt er nok alt etter utstyr.
Tillatt totalvekt (front 1050kg,bak 1000kg)Total 1890kg.
0-100 er på 7,9sek

megetlei
Vedlegg
t18_CS_backbrochure.jpg
t18_CS_backbrochure.jpg (150.3 kiB) Vist 872 ganger

#75702  av tojo

Tor skrev:Finner dette i en "bok" på 2 sider som heter "Celica Turbo 4wd, "carlos sainz, den boka har jeg liggende :)
:D Dataene jeg kom med i begynnelsen er ikke CSdata men vanlig GT4,
Forskjellene har vi diskutert i en annen tråd her på forumet.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... sc&start=0

#75725  av GT4 CS

Kjelliken skrev::? i mitt vognkort står det 1500 blank og jeg har ac, og 10 høytaler system ikke skinnseter og er ganske sikker på atd et er mulig å lete den med mere enn 200 kg.. men er fornøyd med bilen slikd den er ( nesten) hehe modde listen er fortsat lang... mye og utrette fremdele :roll: s..
Hva er dine planer for letting da? Selv har jeg tenkt på ,røske ut seter og kunn ha bøttestoler forrasn på eventuelle banekjøringer, ca 35kg letting der, reservehjul og jekk er enda ca 8kg, lettere felger er og fristenes kansje en 10kg og spare der og, carbon panser(seff lakka rød) er høyt på ønskelista mi, der sparer man iallefall mye vekt :D Om vi sier 6 kg på carbonpanser + 35 + 8 +10 så blir det sånn rundt regnet 59kg om ikke min hoderegning er helt rar på mårran nå :D
Vet jo at det kan skaffes lettere fjerben,lettere eksos,fjerne ac og 10 høytalere,røske ut interiør man ikke trenger,carbon dash,carbon dørtrekk,skrape av tectyl og forskjellig annet småsnacks. Da snakker vi fort letting til under 1300kg. Men nå liker man jo bilen slik som den er, bortsett ifra at man kunne ønsket seg stoffseter til tider da(20minus om vinteren og nydusja, vondt ja) :D