TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Til dere som syntes veilside fronten er stygg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#79281  av Ace

Sleeper- leier du verksted sammen med Kjell også kanskje da ?=)

#79353  av cameleon

FireWalk skrev:Tåkelys og park lys er tilatt på dagtid ja. Om kveldstid er det påbudt med kjørelys, og Tåkelys sammen med Kjørelys er forbudt i mørket. Med mindre det er kraftig tåke såklart.. Bare tåkelys uten kjørelys er også forbudt etter mørkets frembrudd. I mørket SKAL det benyttes kjørelys. Var det jeg mente :) ble litt uklart kanskje.. hehe..

Syntes ikke tåkelysene på MK2 er så stygge jeg.. når de brukes som kjørelys er de litt lamborgini aktig på en måte.. ;) De passer liksom ganske bra til den fronten.. hadde sett litt rart ut med orginal front med pittesmå tåkelys.. Samme med Kaminari stylingen jeg har planer om å sette på.. ? noen meninger? har ikke sett noen bilder med andre tåkelys som er fullverdige alternativer til de orginale på orginal ront/kaminari styling.. så det blir litt vanskelig å se for seg :?
Om det er et kit du virkelig kan skaffe deg så er det enten kaminari eller border i mine øyne. Begge disse holder fortsatt linjene til bilen uten at det er så sinnsykt store forandringer som skjer. Kaminari er vel noe av det mest diskre kitet en kan få kjøpt til mr2. Samtidig noe av det desidert peneste. :wink:

#79380  av saftisme

sleeper skrev:er det du som kjøpte den av en som heter Tor Arne i skien?
isåfall så var jeg der når du henta bilen.....hadde en rød\rosa(gammal lakk) 89 celica gt4 der når du henta den! leier verksted med han du kjøpte bilen av! (syntes bilen er mye penere i virkligheten en på det bildet der! :? )
hehe, det var meg ja :) Husker deg ja. den Celica'en var rå den og :D
har du noen bilder av den?

#79385  av Mr2Nyter'n;p

Veilside er enda stygt i mine øyne... Ser ut som at bilen faktisk kunne trengt et hjulsett til helt forrerst for at bilen ikke skal tippe pga all dødvekta i fronten... Større luftinntak enn et F-16 og for hvilken nytte? Har du IC foran der? Nei... Kun en radiator... Den trenger strengt tatt ikke så mye kjøling... Og forresten... Hvis man "hater" vippelyktene på mr2... Hvorfor kjøpe mr2? Urgh... Måtte bare få det ut.. Spurte jo etter meninger og her var min oppriktige no-asskisser mening... :wink:

#79388  av angrykid

Mr2Nyter'n;p skrev:Veilside er enda stygt i mine øyne... Ser ut som at bilen faktisk kunne trengt et hjulsett til helt forrerst for at bilen ikke skal tippe pga all dødvekta i fronten... Større luftinntak enn et F-16 og for hvilken nytte? Har du IC foran der? Nei... Kun en radiator... Den trenger strengt tatt ikke så mye kjøling... Og forresten... Hvis man "hater" vippelyktene på mr2... Hvorfor kjøpe mr2? Urgh... Måtte bare få det ut.. Spurte jo etter meninger og her var min oppriktige no-asskisser mening... :wink:
Får jeg lov å stille deg ett lite kontraspørsmål til dette med vippelykter?

Scenario: du har kjøpt deg en bil du virkelig har hatt lyst på siden du var gammel nok til å stave ordet bil. Den er drømmebilen over alt på jord, men har en liten drawback. lyktene på bilen er ikke heeelt slik du husket det fra drømmene dine. Skal dette være nok til å gjøre at du ikke kjøper bilen? Eller finnes det alternative løsninger som kan gjøres, slik at du slipper å se "feilen" med bilen til daglig?

jeg tror det at så lenge man har mr2, så kan man bruke lyktene når man har bruk for dem, ellers kjøre med dem nede. Bilen er mye mere clean når lyktene er nede, det kan du ikke argumentere imot. :) eller.. du kan jo, men argumentene dine vil nok falle i grus :P

/rant off.

#79411  av chris

vippelykter er noe som hører med på EKTE sportsbiler. det er drittøft.. kanskje ikke PENT når de er oppe, men det er TØFT. :D

#79421  av sw20

chris skrev:vippelykter er noe som hører med på EKTE sportsbiler. det er drittøft.. kanskje ikke PENT når de er oppe, men det er TØFT. :D
heilt enig..........

#79452  av Mr2Nyter'n;p

Må si meg enig med Chris her ja... :D Hadde drømt lenge om mr2 mk1, jeg... Siden jeg var på ferie i Danmark når jeg var 14år og en pakkis litt lenger i gata sto og vaska sin hvite mr2 mk1 daglig... Synes den var helt rå... Vippelyktene også.. :wink:

#79456  av sw20

ehhh... litt fin denne da...
men er det en mr2 lenger?????
Vedlegg
15848.jpg
15848.jpg (15.96 kiB) Vist 1254 ganger
15845.jpg
15845.jpg (13.8 kiB) Vist 1254 ganger
15839.jpg
15839.jpg (15.1 kiB) Vist 1254 ganger
15835.jpg
15835.jpg (15.25 kiB) Vist 1254 ganger

#79458  av sw20

du kan jo lage slike lys da! ganske tøft det og...

men liker bedre å ha panseret som det e! stort, flatt, en farge og ikkje avbrutt av lykter.....
Vedlegg
1073Large.jpg
1073Large.jpg (19.67 kiB) Vist 1249 ganger

#79467  av tojo

Den grønne var rå! men kunne godt vært foruten den alufjøla der bak.
Alufjøl er verken rått eller pent.Synes den ødelegger litt av utseende!
Ellers så er 300zx stuk lyktene på den sølvfarga ikke så værst :D

#79468  av sw20

tro om det kan vere fiat punto reflektorer som er inni der??? har det liggende! :D

#79481  av FireWalk

Problemet med veilside (se på den grønne der): Panseret på bilen er like langt som hele resten av bilen... Det ser bare så feil ut... den blir så lang.. blir som en blanding av et ekspress tog og en trailer.. med et snev av sportsbil i form av F16 inntaket i forkant som nevnt før.

Jeg syntes Mk2 er akkurat lang NOK slik den er. NÃ¥r den blir en halv meter lenger i forkant blir det helt feil...

Ang vippelykter så ser det jo ikke så kult ut når de er oppe, men så er det heler ikke meningen at de skal være oppe på dagtid heller. Det er jo derfor der ER vippelykter. De brukes kun når det er så mørkt ute at ingen ser hvilken bil det er engang... Vippelyktene ivaretar det aerodynamiske intrykket til bilen på dagtid.

Konturene av vippelyktene når de er nede gir bilen litt av dette tidløse ferrari imaget som jeg liker så godt ved den :-)

#79629  av sleeper

Ace skrev:Sleeper- leier du verksted sammen med Kjell også kanskje da ?=)
jepp, det gjør jeg! :)
er ikke du han som kjører rundt i en rød mr2 med noe styling i skien da?
hvordan kjenner du kjell?

#79632  av sleeper

saftisme skrev:
sleeper skrev:er det du som kjøpte den av en som heter Tor Arne i skien?
isåfall så var jeg der når du henta bilen.....hadde en rød\rosa(gammal lakk) 89 celica gt4 der når du henta den! leier verksted med han du kjøpte bilen av! (syntes bilen er mye penere i virkligheten en på det bildet der! :? )
hehe, det var meg ja :) Husker deg ja. den Celica'en var rå den og :D
har du noen bilder av den?
har ikke noen bra bilder enda... får liksom ikke surra meg til og få tatt noen kule noen!
skal lakke den i vinter så jeg tar noen bilder når jeg har fått gjort det! :D