TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Løpsbil...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #80182  av Morten

He, he... klarte ikke å la være å legge inn en liten tråd selv om ikke alt er helt avklart enda... 8)

Markus og jeg har snakka litt om et lite prosjekt sammen, nemlig å bygge løpsbil. Blir ikke snakk om noe vilt i første omgang, men skal godkjenne den for løp i en eller annen klasse. Skal også godkjennes med begge som førere slik at vi kan kjøre annen hver gang. Dette er snakk om et langtids-prosjekt.

Kjøp av råkarroseri har jeg avtalt ikveld, så da har ballen såvidt begynt å rulle. Karrosseriet det er snakk om er en '97 modell MR2 hardtop! så dette har jeg virkelig tro på! :mrgreen:

Mer info kommer....

#80204  av MR2turbo

Ã¥h, gleder meg til masse mere arbeid! :mrgreen:

Men seriøst så blir det knall morro å forhåpentligvis etterhvert få prøvd seg litt innen billøp :)

Som morten sier så har vi jo ikke fått bilen enda, men har avtalt om kjøpet av den... Håper på å få ordnet henting av den så fort som mulig... ;)

klarer heller ikke å dy meg, så jeg legger ut et par bilder ;)

som bildene viser har den en liten skade fremme, men det skal vi enten trekke ut eller bare kappe av og bytte front...
Vedlegg
loepsbilen_side.jpg
loepsbilen_side.jpg (32.36 kiB) Vist 5030 ganger
loepsbilen.jpg
loepsbilen.jpg (24.84 kiB) Vist 5030 ganger

#80220  av Kjelliken

:D vi gleder oss til fortsettelsen på denne... 8)

#80221  av RedCelica

Jepp, detta var intressant!

#80245  av chimp

Skal ikke selge baklyktene før dere smasher den da? :) Litt offtopic, men...
Høres foressten morsomt ut. Tror dere fikser dette lett jeg ;)

#80246  av MR2turbo

chimp skrev:Skal ikke selge baklyktene før dere smasher den da? :)
smasher??? hehe ;)

bilen er veldig ribbet, så baklyktene følger ikke med... ;)

#80250  av Kjelliken

:D hvist den er veldig ribbet er den vel veldig billig også da??? :D

#80419  av Tor

Kjelliken skrev::D hvist den er veldig ribbet er den vel veldig billig også da??? :D
Det er vel ganske naturlig :)

#80492  av Kjelliken

:D ja men et meget godt utgangs punkt da en orginal turbo gromt det... :wink:

#80612  av jan-erik

Lykke til med satsinga Markus og Morten. Synd jeg bor så langt unna Stavanger området. En dag skal nok min MK3 få selskap av en ren banerigget racerbil også. Må bare øve litt mer først.

Hvilken klasse/cup skal dere kjøre i? Greit å vite før man begynner, så man kan tilpasse seg klassene i forhold til begrensinger og hva som er tillatt å gjøre med bilen.

#80639  av sw20

Så vist dere trenger bak lys så har e eit par av gamle typen som dere kan
FÃ… vist dere vil ha dei..............????????? :D

lykke til med dette!!!!!!!!!
blir konge.... men blir det meir motor i denne en din markus???

blir jo litt domt å ha en "vanlig" cruse bil som går bedre en den du kjøre løp med!! :shock: :D hehehehehe!..............

#80735  av PÃ¥l

Diggbart! Og det karosseriet der er jo det som egner seg best til løp pga at det ikke trengs forsterkninger for å kompansere for T-tak :) Masse vekt å spare der har jeg lest... Hmm hva er totalvekten på en MR2 med heltak originalt? rundt 1100kg? min veier 1210 kg (t-tak selvfølgelig).

#80764  av chris

Pål skrev:Diggbart! Og det karosseriet der er jo det som egner seg best til løp pga at det ikke trengs forsterkninger for å kompansere for T-tak :) Masse vekt å spare der har jeg lest... Hmm hva er totalvekten på en MR2 med heltak originalt? rundt 1100kg? min veier 1210 kg (t-tak selvfølgelig).
1175 kg står det i vognkortet mitt.. med t-tak såklart :P