Som Chris sier, PGA bakhjulstrekk og mye vekt over drivhjulene bak har bilen en god fremkomelighet selv på vinterføre med gode dekk!
Å avlive myten om at dette ikke er noen vinterbil er både uklokt og farlig. Bilen må kjøres med omhu, om man tror dette er en SUPER vinterbil og setter seg bak rattet og kjører deretter tror jeg det fort vil gå gale..
Pga veltfordelingen må bilen kjøres på en spesiell måte. Man må bruke gasspedalen til å styre med heller enn rattet på mange måter. Slipper man gassen må man huske på å chlutche for å unngå å få sleng i mange tilfeller. Dette er ting mange ikke tenker på. "Slegge effekten" er meget stor på MR2, mange har problemer på våt asfalt. Problemene blir 100 ganger værre på isglatt vinterføre. Selv om bilen har god fremkomelighet på vinterføre er den absolutt ingen ideell Vinterbil. Den er muligens oppoverbakkens venn om vinteren, men den er definitivt ikke svingens venn! Det vil de fleste oppdage før eller siden.
Slipp eller lett av på gassen midt i en sving på isglatt vintervei og bilen snurrer rundt. (Slegge effekten) bakparten vil rett frem. jeg kjører også en del på dårlig vei, og om man setter seg fast med ene hjulet i grøften har man ingen jans til å spinne seg opp igjen med MR2en pga at der er bakhjulstrekk. Med Fwd kan man enkelt snu drivhjulene og på den måten hjelpe til med å få seg opp. Selv om et beste så klart er 4wd på vinteren...
Dersom man kjører normalt og har kunnskapen i orden om hvordan bilen skal og bør kjøres så burde det imidlertid ikke være noe stort problem om vinteren. Personlig foretrekker jeg andre biler om vinteren. Dette er en somerbil. Så min står også i garasjen. Da har jeg noe å glede meg til når someren kommer, og jeg slipper å torturere bilen og motoren med kulde, salt og steinsprut fra sandstrødde vinterveier. For ikke å snakke om isklumpvoldtatt frontfanger pga den lave bakkeklaringen, noe som rammer meg spesielt hardt siden min er senket i tilegg. Dessuten kan jeg bruke vinteren til å modifisere og skru litt på den mens den står og koser seg i en 15 grader varm garasje
Å avlive myten om at dette ikke er noen vinterbil er både uklokt og farlig. Bilen må kjøres med omhu, om man tror dette er en SUPER vinterbil og setter seg bak rattet og kjører deretter tror jeg det fort vil gå gale..
Pga veltfordelingen må bilen kjøres på en spesiell måte. Man må bruke gasspedalen til å styre med heller enn rattet på mange måter. Slipper man gassen må man huske på å chlutche for å unngå å få sleng i mange tilfeller. Dette er ting mange ikke tenker på. "Slegge effekten" er meget stor på MR2, mange har problemer på våt asfalt. Problemene blir 100 ganger værre på isglatt vinterføre. Selv om bilen har god fremkomelighet på vinterføre er den absolutt ingen ideell Vinterbil. Den er muligens oppoverbakkens venn om vinteren, men den er definitivt ikke svingens venn! Det vil de fleste oppdage før eller siden.

Dersom man kjører normalt og har kunnskapen i orden om hvordan bilen skal og bør kjøres så burde det imidlertid ikke være noe stort problem om vinteren. Personlig foretrekker jeg andre biler om vinteren. Dette er en somerbil. Så min står også i garasjen. Da har jeg noe å glede meg til når someren kommer, og jeg slipper å torturere bilen og motoren med kulde, salt og steinsprut fra sandstrødde vinterveier. For ikke å snakke om isklumpvoldtatt frontfanger pga den lave bakkeklaringen, noe som rammer meg spesielt hardt siden min er senket i tilegg. Dessuten kan jeg bruke vinteren til å modifisere og skru litt på den mens den står og koser seg i en 15 grader varm garasje

- MR2 TURBO -