Kom akkurat av telefonen med biltilsynet hønefoss.
For å godkjenne senking må man visst justere en lasteavhengig ventil bak på bilen på et godkjent verksted. Dette for at bremsene skal være iorden ? Dette var det første han sa, og det har jeg aldri hørt om.
Nye er nå at de skal gå ibort ifra Tüv godkjenning, så dette er ikke vits lenger sa han, man trenger noen nordiske papirer. Har man altså noe på tysk må man oversette det, og dette var dyrt sa han.
Så trenger man jo hjulstillingskontrollpapirer (visstnok nyere enn 3mnd, men er ikke sikker), og papirer på at det er korrekt installert.
Jeg spurte han hvorfor det skulle være så vanskelig, men han sa at de bare måtte forholde seg til det som sto i boka. Jeg skulle likt å sett denne boka altså
, fordi det virker som det er ganske mange tolkninger av den.
Jeg gir opp iallefall. Jeg hadde tenkt å godkjenne mitt TTE sett nå (som jeg har Tüv papirer på), for å ha noe i vognkortet bare. Skal nemlig bytte de i noe Tein S fjærer, og det får jeg ikke godkjent, og blir jeg stoppa i teknisk da blir det trøbbel uansett siden bilen blir veldig lav.
Hvorfor skal det være så vanskelig egentlig i Norge? Har Tüv godkjent senkesett på nå med hjulstillingskontrollpapirer, men det er for mye mas og få det godkjent.
For å godkjenne senking må man visst justere en lasteavhengig ventil bak på bilen på et godkjent verksted. Dette for at bremsene skal være iorden ? Dette var det første han sa, og det har jeg aldri hørt om.
Nye er nå at de skal gå ibort ifra Tüv godkjenning, så dette er ikke vits lenger sa han, man trenger noen nordiske papirer. Har man altså noe på tysk må man oversette det, og dette var dyrt sa han.
Så trenger man jo hjulstillingskontrollpapirer (visstnok nyere enn 3mnd, men er ikke sikker), og papirer på at det er korrekt installert.
Jeg spurte han hvorfor det skulle være så vanskelig, men han sa at de bare måtte forholde seg til det som sto i boka. Jeg skulle likt å sett denne boka altså

Jeg gir opp iallefall. Jeg hadde tenkt å godkjenne mitt TTE sett nå (som jeg har Tüv papirer på), for å ha noe i vognkortet bare. Skal nemlig bytte de i noe Tein S fjærer, og det får jeg ikke godkjent, og blir jeg stoppa i teknisk da blir det trøbbel uansett siden bilen blir veldig lav.
Hvorfor skal det være så vanskelig egentlig i Norge? Har Tüv godkjent senkesett på nå med hjulstillingskontrollpapirer, men det er for mye mas og få det godkjent.