TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TEKNISK:eg er intersert i motor tekniskpÃ¥ MRII 2.l GTI 1993

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#85388  av jumbo

Varierer ikke det ganske mye avhengig av revisjon?

#85432  av Erlend

Gratulerer med ekte sportsbil, og velkommen til forumet!

I 1993 kom den reviderte 3SGEen med 173 hester, men har verken eksakt revisjonsdato (effektiv dato varierte jo fra land til land) eller dreiemomentstall her foran meg. Du har iallefall en revisjon 2, dvs. at du har nytt sportsunderstell, noen kosmetiske forandringer og finpuss :)

Pottene du ser er originale. Om det er effektpotter? Ja! :mrgreen: (Tok du den?)

#85449  av chris

Erlend skrev:Pottene du ser er originale. Om det er effektpotter? Ja! :mrgreen: (Tok du den?)
nope. det der er ikke originale eksoshaler i hvert fall :) til det er de for store (og for blanke :P)

#85485  av Morten

jumbo skrev:Varierer ikke det ganske mye avhengig av revisjon?
Spørs litt hvordan en ser på det...
En kjapp oppsummering:

90-95 NA (US-Spec, LHD), 5SFE, 136hk
90-94 NA (Euro-spec, LHD), 3SGE, 156hk/6600omdr., 186NM/4800omdr.
94-00 NA (Eurospec, LHD), 3SGE, 175hk/7000omdr., 186NM/4800omdr.
(fra 96/97 170hk pga. strengere avgasskrav?)
90-95 Turbo (US-Spec, LHD), 3SGTE, 200hk/6000omdr, 304NM/3200omdr.

89-90 NA (UK-spec, RHD), 3SFE, 121hk (naturlighvis ikke mange av denne...)
89-93 NA (J-spec, RHD), 3SGE, 165ps/6800omdr., 191NM/4800omdr.
93-97 NA (J-spec, RHD), 3SGE, 180ps/7000omdr., 191NM/4800omdr.
som over med automat: 3SGE, 170ps/6600omdr. 191NM/4800omdr.
97-00 NA (J-spec, RHD), 3SGE, 200ps/7000omdr., 206NM/6000omdr.
89-93 Turbo (J-spec, RHD) 3SGTE 225ps/6000, 304NM/3200omdr.
93-00 Turbo (J-spec, RHD) 3SGTE 245ps/6000, 304NM/4000omdr.

Det er de variantene av MKII-motorer jeg har sett spec på... :wink:
 #85489  av ADHD:-)))

Er de noen som kan se omm de er efekteksos eller kan de vere orginal eksos???? som er der på bilde 004 bak på MRIIen???
Vedlegg
2542610019b34d804.jpg
2542610019b34d804.jpg (16.72 kiB) Vist 575 ganger
 #85492  av ADHD:-)))

UPS eg såg ikke att eg hadde fått såmye HYGGELIGE meldinger!!!! :D
Eg må innrømme at eg ikke regnet me så mye gode svar fra dere
GREIT eg dar ADHD (MEGET HYPERAKTIV og eier ikke TOLMODIGHET:-)))
men dette forumet IMPONERER meg og det skal MYE til eg blir IPONERT:-))) TAKKER og BUKKER
Så nå er de barrrrrrre åååååååååå venteeee til kl.2127 i mårrra før BUSEN går heifra til DRAMMEN kl.0627 PÅ TIRSDAG:-(((( åååååååååååå de er lenge åå vente ikke minst aaaaaaaaaaalle de timene bp BUSSEN:-(((

#85500  av AndreasH

De pottene der ser litt større ut en originalt.

ADHD : Har du kjørt bil med motoren bak før ?
Hvis ikke så husk bare på at de kan være lumske i svinger..
Stikkordet er å ikke gjøre brå endringer på gassen hvis man kjører fort i sving - ellers bærer det baklengs ut i bushen :P.

Lykke til :wink: !
 #85505  av ADHD:-)))

Vel er den så brå når den først slipper bak??? Eg har hatt en MISHIBISHI STARION TURBO me 220 Hk de var MANGEN som ikke takkla den på fukktigt føre!!!
Eg hadde mine UPS plutsilig 90 graders sladder men har ALDRIG kressa bulkamoan kjøre tøy!!!

#85507  av AndreasH

Den slipper forbausende lett når det regner f.eks. i rundkjøringer. Nå skal det sies at fra 1992 så ble det gjort endringer i bakhjuls opphenget slik at man får litt advarsel før den slipper, men 90-91 modeller er beryktet for å slippe BRÅTT og uten forvarsel :P .

#85510  av ADHD:-)))

Hum AndreasH: Du som har 1994 mod har du kjørt en 1990/1992 mod????
veit du va motor forsjellen er på 156Hk å 175Hk motorene? er de eletriske sfosjeller eller er de 2 forssellige motorer???
(eller er de andre ting???
Eg TAKKER for finfoen:-)))

#85525  av chris

ADHD:-))) skrev:Hum AndreasH: Du som har 1994 mod har du kjørt en 1990/1992 mod????
veit du va motor forsjellen er på 156Hk å 175Hk motorene? er de eletriske sfosjeller eller er de 2 forssellige motorer???
(eller er de andre ting???
Eg TAKKER for finfoen:-)))
det er samme motoren, forskjellen er bare antall hk som er tatt ut. jeg har prøvd både 90 modell og 92 modell, og det er forskjell på de to.. merkes ganske fort faktisk, spesielt på glatt føre. 92 og nyere er mer forutsigbar bil.. pga det endrede understellet som kom i 92.

#85535  av ADHD:-)))

Eg TAKKER CHRIS:
men er de da bere eletrisk motor styring forsjell på motorene???
GÅTT du skriver att de er så stor forsjell på den oppdateringen av understellet!!!:-)))
Er de du som hadde de KULE blinkklysene???

#85537  av chris

ADHD:-))) skrev:Eg TAKKER CHRIS:
men er de da bere eletrisk motor styring forsjell på motorene???
GÅTT du skriver att de er så stor forsjell på den oppdateringen av understellet!!!:-)))
Er de du som hadde de KULE blinkklysene???
jeg har diamond cut blinklys ja, som jeg skrev til deg i en annen post her om hvor du kunne skaffe de ;)

Det er forskjell på understellene mellom 90/91 og 92+ ja.. men ikke bare godt liksom. de som har testa bilene helt på grensen, da (såvidt jeg har skjønt) i hovedsak på tørr asfalt, sier at 90/91 modellene sitter bedre, og er bedre å kjøre på bane.. og at 92+ tilgir litt mer.. før den snurrer :) jeg har ikke testa begge på grensen, bare kjørt begge deler litt på asfalt og litt på glatta.. men nok til å merke at det er forskjell :)

vet ikke om det er noe elektrisk forskjell på motorene.. tror ikke det.

#85540  av ADHD:-)))

TAKK CHRIS:
Som eg har skreve så er eg HYPERAKTIV så eg prøver ogfå me meg MEST mulig om MRII MKII :-))) da eg prøver og plokke opp de meste av innfo då blir de for LITT kluss:-))) Eg er heilt håpløs når de gjellder NAVN på folk men mine VENNER er vant til de att eg bruker en stund til og kunne si navnet til di uten og stusse SPESIELT nårr de er NYE navn som eg ikke har sskt før!!!
SORRY men de errrr så lenge til TIRDAG da eg får min nye BIL:-)))
så blir de att eg blar ijennom dette forumet for å leeeeese og es på MANGE fantastiske BILDER her og tiden FYKER nor eg skal lese!!!!!!

#85542  av chris

ADHD:-))) skrev:TAKK CHRIS:
Som eg har skreve så er eg HYPERAKTIV så eg prøver ogfå me meg MEST mulig om MRII MKII :-))) da eg prøver og plokke opp de meste av innfo då blir de for LITT kluss:-))) Eg er heilt håpløs når de gjellder NAVN på folk men mine VENNER er vant til de att eg bruker en stund til og kunne si navnet til di uten og stusse SPESIELT nårr de er NYE navn som eg ikke har sskt før!!!
SORRY men de errrr så lenge til TIRDAG da eg får min nye BIL:-)))
så blir de att eg blar ijennom dette forumet for å leeeeese og es på MANGE fantastiske BILDER her og tiden FYKER nor eg skal lese!!!!!!
at du har vansker med å skrive er ikke noe problem for oss, ei heller at du er hyperaktiv. broren til kjæresten min har også adhd forresten. men nok om det. du får ha lykke til med bilen din!! og pass på, kjør pent!
og vil du se bilder etc, så husk å sjekke ut "min bil" delen av forumet.. ;)