Jeg er litt nyskjerig på hva dere turbo gutta kjører på med i ladetrykk? Jeg har en trimmet 3.gen 3S-GTE motor i min MK2, men er ikke helt sikker på hvor mange HK der er. Tipper på litt over 300, men uten en dyno test er det jo vanskelig å si, hadde vært kjekt om jeg kunne sammenligne med dere som har tilsvarende motorer og som har papirer på hvor mye der faktisk er, og hvilket trykk dere da kjører på... så kan jeg ha en viss peiling 
Jeg kjøpte bilen av en som kjøpte den av en kamerat av seg fra USA. Denne fyren har bygd om det meste i motoren, nye stempler og alt som er av "slitedeler". Ny turbo, ABC superchip, ny chlutch, girkasse osv. Det Meste er forsterket. Motoren er altså bygd for å tåle en del mer juling enn orginalt. Når jeg kjøpte bilen var trykket på 1,35 bar, jeg fikk beskjed om at dette var motoren nå designet for å klare uten problem. Men jeg ser at trykket i realiteten "glipper" av og til og det kommer opp mot 1,4 bar. Jeg ser på turbotimeren at "BOOST PEAK" er på hele 1,47 bar? Men som regel holder den igjen på 1,35 bar. Snakket med han fyren jeg kjøpte den av som igjen snakket med han fra USA som sa det ikke gjorde noe, at motoren tålte det fint og at det var en "sikkerhets margin" på motorstyringen og noe styr og at den egentlig faktisk klarte enda mer.. ?
Uansett.. er det noen som har ca peil på hvor mange HK det er på bilen med dette trykket? der er vel 245 hk orginalt.. Hva er orginal trykket på motoren? Siden jeg kjøpte bilen ferdig trimmet er det jo vanskelig å teorisere selv..
SÃ¥ kom gjerne med inspill!

Jeg kjøpte bilen av en som kjøpte den av en kamerat av seg fra USA. Denne fyren har bygd om det meste i motoren, nye stempler og alt som er av "slitedeler". Ny turbo, ABC superchip, ny chlutch, girkasse osv. Det Meste er forsterket. Motoren er altså bygd for å tåle en del mer juling enn orginalt. Når jeg kjøpte bilen var trykket på 1,35 bar, jeg fikk beskjed om at dette var motoren nå designet for å klare uten problem. Men jeg ser at trykket i realiteten "glipper" av og til og det kommer opp mot 1,4 bar. Jeg ser på turbotimeren at "BOOST PEAK" er på hele 1,47 bar? Men som regel holder den igjen på 1,35 bar. Snakket med han fyren jeg kjøpte den av som igjen snakket med han fra USA som sa det ikke gjorde noe, at motoren tålte det fint og at det var en "sikkerhets margin" på motorstyringen og noe styr og at den egentlig faktisk klarte enda mer.. ?
Uansett.. er det noen som har ca peil på hvor mange HK det er på bilen med dette trykket? der er vel 245 hk orginalt.. Hva er orginal trykket på motoren? Siden jeg kjøpte bilen ferdig trimmet er det jo vanskelig å teorisere selv..
SÃ¥ kom gjerne med inspill!

- MR2 TURBO -