2fastgt4 skrev:og hvis du fortsatt ikke har funnet feilen og tror at det er termostaten så ta ut termostaten og prøv uten.du er to skruer unna og det er helt gratis.da har du full flow.tar litt lenger tid før motor blir varm bare.Nå har jeg kjøpt helt ny termostat som skal åpne ved ca 88 grader. Den er byttet, men nå vil ikke viften slå inn. Har sjekket at viften ikke er ødelagt. Men jeg skulle hatt tegningene på det elektriske, slik at jeg kan feilsøke på viften. Er litt vanskelig uten. Lurer på om lokket er gåent også, siden den spyr ut alt vannet istedenfor lufttrykket....og motoren blir ikke for varm av og ta den ut.slik enkelte tror.
![]()
ps:du kan også koke termostaten i en gryte med vann.selv brukte jeg ett steketermometer for å kontrolere opning og stenging.du vil se at den begynner å opne rundt 82grader og er helt open ved 92grader.skru av plata og du vil se at den begynner å stenge ved rundt 78grader.
lykke til.
Har stått med trynet i motoren i 4 dager nå... ute i regnet... "jeg sover ikke, jeg skvuv..."