kake skrev:
Er det en gammel turbodiesel du har innstallert i Mk2'en din Firewalk? Det virker jo sånn 
Er jo ikke akkurat sinnsykt med krefter i GTien, jeg vil ikke si at kreftene er der umiddelbart akkurat når det er på høye turtall det skjer. Man må jo gire oftere med denne enn med en turbo om det skal "skje" no
.
hehe.. Nei det er nok en 3S-GTE med over 300 hk... Den går noe jævlig, men poenget var jo karakteristikken på motoren, hvordan bilen er å kjøre. AKkurat som SW 20 sier, jeg syntes det er gøy å gire ned og kjøre litt aggresivt... leke seg... med 3S-GTE motoren er det jo ikke vits i å gire ned i 3. gir.. den går like bra i 5. giret når trykket er der... Forbikjøringer blir liksom ikke like gøy.. det er bare "hviiiiiIIIIIIIIIIIN -> PSSH" også er man forbi... heh... Før kjørte jeg litt aggresivt og AKTIVT for å si det slik... nå kjører jeg som ei gammel kone.. jeg vet jeg har så maneg HK under panseret at jeg er nermest kongen på veien uansett... så hvorfor gidde...... hehe.. Også er det litt kjipt å planlegge kjøringen utifra turbotrykket syntes jeg. det er ikke bare å BRÅBESTEMME seg for at NÅ trykker jeg på gasen og NÅ skal jeg FYKE avgårde ØYEBLIKKELIG! man må liksom vente noen sekunder før ting VIRKELIG begynner å skje... hehe.. Ikke sikkert dere skjønner hva jeg mener... Greier liksom ikke å beskrive akkurat hva jeg mener... Liker ialefall NA motoren jeg.. (Men sier ikke at jeg IKKE liker 3S-GTE motoren)
Bare virker som om vi turbo gutta skal sitte på toppen av pyramiden og være kongen mens alle med GTI har lyst opp hit de og... på en strekning rett frem så vil en GTI tape suverent for en Turbo.. Men på sinnsyke svingete elendige vestlands veier der man må bremse ned i 20 og opp i 60 igjen osv hele tiden så tror jeg faktisk at en litt trimmet GTI hadde hatt like god sjans som en Turbo da turboen aldri ville fått tid til å holde gassen inne lenge nok til å la turboen spinne seg opp noe turbotrykk i det hele tatt... Dreiemomentet kommer jo først når trykket begynner å gi seg til kjenne...

Er liksom litt det jeg mener, at med sånn rykk og napp kjøring så har man litt mer effektiv respons på NA motoren enn det man har på Turbo motoren, den er ikke der HELT med en gang liksom... uff.. nei nå gir jeg opp å prøve å sette ord på hva jeg mener... det går ikke

hehe...
SW20: Syntes du skal prøve å trimme den jeg! Ronny vil nok mer enn gjerne hjelpe til også.. nye dyser, datasprut osv fikser han lett... Blir spennende det!

over 200 hk burde ikke være noe problem.. Og det tror jeg vil bli ganske sinnsykt på en NA der kreftene er der med en gang..