Hei.
Skal kjøpe nye dempere/fjærer til bilen nå. Men saken er at jeg ikke er særlig kyndig når det gjelds slike ting. Så kunne godt tenkt meg noen råd og vink.
Vil ha bilen litt senket i forhold til orginalt. Men ikke alt for mye heller. Vil kunne kjøre på litt humpete/grusete veier (
Som vi stort sett har her i Norge
) uten å slå i stykker bilen. Samt at må ha godt grepp på Høyhastighets-asfaltkjøring
Godkjente sett er jo en fordel har jeg forstått..
Bortsett fra de orginale har jeg funnet:
* Koni
* Tein
* Whiteline
* KYB
* TRD
Koni demperne er jo "annerkjente" dempere. Med mange justeringsmuligheter etter som jeg forstår.. Men krever at du bygger om demper tårnet? og monterer nye "front and rear strut bars" noe som medfølger modifikasjoner/ombygging bak hverfall ???
Tein demperne har vel Kennethx nettopp kjøpt seg. samt elektrisk styring av de. Men etter som jeg forstår er det mere reine gatebil dempere? har jo tross alt rallybil
???
Litt dyrere dempere oxo. $1,425 for kun senkesettet hos 935motorsports
Whiteline settene får du vel som både som rene whitelinesett eller kombinert med koni. (fortsatt koniproblemene)
Samt at whiteline har mange andre ulike understell produkter og pakker.
KYB er vel billigere dempere. men er vel mere Dagligdags kjøringsdempere. og altrnativ til orginal dempere.
TRD vet jeg ikke så mye om ennå...
Noen som har noen anbefallinger / tips ??
Skal kjøpe nye dempere/fjærer til bilen nå. Men saken er at jeg ikke er særlig kyndig når det gjelds slike ting. Så kunne godt tenkt meg noen råd og vink.

Vil ha bilen litt senket i forhold til orginalt. Men ikke alt for mye heller. Vil kunne kjøre på litt humpete/grusete veier (

Godkjente sett er jo en fordel har jeg forstått..
Bortsett fra de orginale har jeg funnet:
* Koni
* Tein
* Whiteline
* KYB
* TRD
Koni demperne er jo "annerkjente" dempere. Med mange justeringsmuligheter etter som jeg forstår.. Men krever at du bygger om demper tårnet? og monterer nye "front and rear strut bars" noe som medfølger modifikasjoner/ombygging bak hverfall ???
Tein demperne har vel Kennethx nettopp kjøpt seg. samt elektrisk styring av de. Men etter som jeg forstår er det mere reine gatebil dempere? har jo tross alt rallybil

Whiteline settene får du vel som både som rene whitelinesett eller kombinert med koni. (fortsatt koniproblemene)
Samt at whiteline har mange andre ulike understell produkter og pakker.
KYB er vel billigere dempere. men er vel mere Dagligdags kjøringsdempere. og altrnativ til orginal dempere.
TRD vet jeg ikke så mye om ennå...
Noen som har noen anbefallinger / tips ??
Toyota Celica Carlos Sainz RC 2966-5000 Prod:8/1991
Komplett Aussie Eksos , Blitz dump value kit , 2 stegs Boost controller
Komplett Aussie Eksos , Blitz dump value kit , 2 stegs Boost controller