Skal du hente ut så mye effekt på din 3-GE motor må du ha et
4-2-1 grenrør,litt vassere kammer,lett porting av toppen,datasprut,2,5"eksos,luft filter som lar motoren suge mere luft,justerbar bensintrykksregulator,mulig større dyser, hvordan det står til på den orginale biten da det gjelder coil osv vet jeg ikke.
Men det er ikke umulig og trimme en na til og gå bra heller. Koster bare desverre ofte mer en det smaker

Får og hente mere hk ut av en na må du ha mere luft,mere bensin,mere gnist,mere turtall. Og lufta må også lettere kunne forlate motoren din men alikevel er motstand i eksosen viktig. Sitter det ikke et annet innsug på den 175hk 3S-GE motoren da?
Ville tatt kontakt med en proff motor tuner som kan sjekke opp for deg hva du virkelig trenger og hva du ikke trenger, så slipper du kjøpe deler du ikke trenger eller motsatt.
Kjenner en som kjører volvo 760 i rally, har en 2,3 liter na om jeg ikke husker helt feil. Han har bremset 268hk på hjula, og motoren hans er bygget av trygve karlsen (turbokarlsen) Motoren hans kostet rett over 100000kr og bygge. Men sjekk nøye opp først så får du sikre svar ang pris og deler.
Lett trimm er jo som nevnt tidligere her og sette på effekt anlegg, luft filter, gjerne fjerne cat. Og sørge for at tenningsdelene er i god stand, får ikke så mange hk på hjula med disse mod´s, men responsen i motoren din blir som dag og natt

Har jeg erfart selv iallefall på mine gml biler, hadde en vectra b 1.6 før, satt på grenrør og full eksos fra supersprint hele veien uten cat og monterte et åpent k&n filter i den, da akselererte jeg fra vectra b 2 liter som orginalt har 36hk mer. Men dette hadde jo litt og si med en annen utveksling og lavere vekt i min gml bil og da, men det hjalp stort, opp rælingstunellen orginal orket den rundt 160km/t ,med ny eksos gjorde den 208km/t, og da banket nåla i turtallsperra også hehe. Legger ved et bevis bilde for de som ikke trur at en 1.6 liter går så fort hehe