Kan jeg bare gå til toyota med min mr2 mk2 å be dem sette på en turbo til meg? gjør dem sånn? hvor mye vil det evt koste? 

mr2 

saftisme skrev:Jeg tørr ikke prøve selv. Jeg vet knapt hva en pipenøkkel er for noe *rødme*Kut ut crapet! Opp med pipe sett og inn motorromet.
jumbo skrev:Sant nok, det er det, men man trenger jo hvertfall en basis av verktøy og verkstedplassJada...skru bil er egentlig ingen heksekunst. Man er som sagt avhengig av en plass å stå. Helst med løftebukk mener jeg.Men har man det, og ikke er avhengig av bilen hver dag så den kan stå noen dager/uker, er det jo ingenting i veien for å prøve. I tillegg er det jo masse support å finne her på forumet om man lurer på noe.
GT_rider skrev:jumbo skrev:Sant nok, det er det, men man trenger jo hvertfall en basis av verktøy og verkstedplassJada...skru bil er egentlig ingen heksekunst. Man er som sagt avhengig av en plass å stå. Helst med løftebukk mener jeg.Men har man det, og ikke er avhengig av bilen hver dag så den kan stå noen dager/uker, er det jo ingenting i veien for å prøve. I tillegg er det jo masse support å finne her på forumet om man lurer på noe.
Og ta seg god tid, slik at man får gjort alt skikkelig, og vet hva man gjør.
Lære seg det..
Ikke begynne å prøve på å bytte motor, bemser, etc på bruksbilen, siden man som oftest er avhengig av den i det daglige.
Det er slikt man gjør på gobilen, som man ikke bruker så ofte, og da kan ta seg en pause om man blir littt lei, eller støter på problemer som man ikke finner ut av med det samme..
Viktig å like det man begynner på...siden du sier du ikke har snøring på skruing, så har jeg en snikende mistanke om at du heller ikke er så veldig interressert i å skru, men liker å kjøre, og diskutere bil sånn generelt..
Og overlate skruinga til de som kan det...
Har jeg rett??