TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hmmmm (Montering av turbo hos Toyotaverksted?)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #91188  av erling
 
Det skal vel kunne gå det, om verkstedet er villig til å ta på seg jobben. Men det blir nok ikke billig. Du må nesten spørre på et verksted, er ikke så godt for oss å gi pris på en jobb som andre skal utføre.

 #91190  av CelicaTurbo
 
personlig vil jeg tro at de fleste Toyotaverkstedet styrer vel klar av en slik jobb.. det vil trolig både være billigere og tryggere å henvende seg til et verksted som spesialiserer seg mer i den retning, men selv da koster det nok mye mer enn det smaker.

 #91192  av mr.two
 
Toyota Sentrum tar ca 15k for motorbytte...Absolutt ikke verdt det, prøv selv.

 #91267  av saftisme
 
Jeg tørr ikke prøve selv. Jeg vet knapt hva en pipenøkkel er for noe *rødme*

 #91270  av Goose
 
saftisme skrev:Jeg tørr ikke prøve selv. Jeg vet knapt hva en pipenøkkel er for noe *rødme*
Kut ut crapet! Opp med pipe sett og inn motorromet.

Skru på biler er mye mye enklere enn det forlk tror...

 #91275  av jumbo
 
Sant nok, det er det, men man trenger jo hvertfall en basis av verktøy og verkstedplass :) Men har man det, og ikke er avhengig av bilen hver dag så den kan stå noen dager/uker, er det jo ingenting i veien for å prøve. I tillegg er det jo masse support å finne her på forumet om man lurer på noe.

 #91298  av saftisme
 
tørr ikke fucke til noe :P

 #91309  av saftisme
 
Turbo smaker bra...

 #91311  av GT_rider
 
jumbo skrev:Sant nok, det er det, men man trenger jo hvertfall en basis av verktøy og verkstedplass :) Men har man det, og ikke er avhengig av bilen hver dag så den kan stå noen dager/uker, er det jo ingenting i veien for å prøve. I tillegg er det jo masse support å finne her på forumet om man lurer på noe.
Jada...skru bil er egentlig ingen heksekunst. Man er som sagt avhengig av en plass å stå. Helst med løftebukk mener jeg.
Og ta seg god tid, slik at man får gjort alt skikkelig, og vet hva man gjør.
Lære seg det..

Ikke begynne å prøve på å bytte motor, bemser, etc på bruksbilen, siden man som oftest er avhengig av den i det daglige.
Det er slikt man gjør på gobilen, som man ikke bruker så ofte, og da kan ta seg en pause om man blir littt lei, eller støter på problemer som man ikke finner ut av med det samme..
Viktig å like det man begynner på...siden du sier du ikke har snøring på skruing, så har jeg en snikende mistanke om at du heller ikke er så veldig interressert i å skru, men liker å kjøre, og diskutere bil sånn generelt..
Og overlate skruinga til de som kan det...

Har jeg rett??

 #91329  av saftisme
 
GT_rider skrev:
jumbo skrev:Sant nok, det er det, men man trenger jo hvertfall en basis av verktøy og verkstedplass :) Men har man det, og ikke er avhengig av bilen hver dag så den kan stå noen dager/uker, er det jo ingenting i veien for å prøve. I tillegg er det jo masse support å finne her på forumet om man lurer på noe.
Jada...skru bil er egentlig ingen heksekunst. Man er som sagt avhengig av en plass å stå. Helst med løftebukk mener jeg.
Og ta seg god tid, slik at man får gjort alt skikkelig, og vet hva man gjør.
Lære seg det..

Ikke begynne å prøve på å bytte motor, bemser, etc på bruksbilen, siden man som oftest er avhengig av den i det daglige.
Det er slikt man gjør på gobilen, som man ikke bruker så ofte, og da kan ta seg en pause om man blir littt lei, eller støter på problemer som man ikke finner ut av med det samme..
Viktig å like det man begynner på...siden du sier du ikke har snøring på skruing, så har jeg en snikende mistanke om at du heller ikke er så veldig interressert i å skru, men liker å kjøre, og diskutere bil sånn generelt..
Og overlate skruinga til de som kan det...

Har jeg rett??

Det stemmer :) tenkte jeg skulle kjøpe meg en bil seinee jeg kan skru på. men har lyst til å kruse mr2 et par år til før jeg gidder å lære meg å skru noe spessielt.

Ironisk nok så driver jeg med motering av møbler til vanlig :Phehehhe