TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Viftereim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #91409  av mr_2

Hva koster viftereima til mr2 mk.2?

#91411  av Tor

http://www.mekonomen.no vist du ønsker en billig en. Om ikke ringer du Toyota :)

#91541  av FireWalk

koster ca 170 kroner hos toyota... Jeg var og hørte på bilxtra men siden jeg har 3S-GTE motor så finner de ikke noe i listene sine... så jeg kjøpte like gjerne hos toyota :) Slike småting tror jeg ikke koster så veldig mye mer hos toyota. Det er standardiserte deler.. Oljefilter, viftereim osv.. Det er værre med spesial deler til f.eks en MR2. Da blir det DYRT.

#91565  av Master

snakker vi om dynamoreima nå?

#91572  av FireWalk

ja dynamo reim såklart.... :oops: tar det for gidt at det er det samme som viftereim på alle andre biler :)

#91642  av Toye

Hei!
Jeg har nettopp byttet denne reima på min MR2 MK2 91modell.
Lettest måte å komme til den er å løfte opp bilen og fjærne høyre bakhjul da er den lett å bytte.
Kjøpte den på Bilxtra i Fredrikstad og den kostet kr. 157,- med delenummer GAT 48351.

#91646  av FireWalk

Toye skrev:Hei!
Jeg har nettopp byttet denne reima på min MR2 MK2 91modell.
Lettest måte å komme til den er å løfte opp bilen og fjærne høyre bakhjul da er den lett å bytte.
Kjøpte den på Bilxtra i Fredrikstad og den kostet kr. 157,- med delenummer GAT 48351.
takker for infoen. Det er en måned siden jeg kjøpte denne nå, men jeg har ikke fått den på enda fordi jeg har grublet sånn over hvordan i alle dager jeg skal greie å få den på... men om man kommer til fra undersiden så er det jo en grei sak :)

#91651  av spkstrp

når det gjelder mr2 vil jeg tro 90 % av arbeid lettest nedenfra.

#91675  av mr_2

Jeg regner med at det er reima som begynner å bli slitt.
Gnisser ganske mye når bilen er kald.

#91683  av FireWalk

samme her... hyler fælt når jeg akkurat starter opp.. og i det den begynner å hyle/slure så ser jeg at turtallet øker litt samtidig som at strømmen blir svakere... så den må nok byttes... utrolig irriterende.. om jeg stopper i et lyskryss og motoren står på tomgang så begynner det å hyle... Får vel bare jekke opp og skifte nå før bilen skal på veien igjen til våren :)

#91752  av mr_2

Når jeg har kjørt bilen varm,så er det ikke så mye lyd.Bare sånn svak "hissing"

Litt off topic,men FY FAEN mr2en var jævlig på glatta :D .Måtte fyre opp gamlebilen idag (camry87).Turte ikke ta sjangsen på å kjøre gullet mitt når det var så glatt hehe..

#91765  av spkstrp

har du gode dekk på mrn ? det er alfaomega.. Hadde "hospital" dekk på den når jeg kjøpte den, og jeg trodde hele bilen var "livsfarlig".. Så kjøpte jeg nye dekk og ble reneste petter solberg på glatta :roll: eh.. du skjønner sikkert tegninga..

#91787  av erling

FireWalk skrev: takker for infoen. Det er en måned siden jeg kjøpte denne nå, men jeg har ikke fått den på enda fordi jeg har grublet sånn over hvordan i alle dager jeg skal greie å få den på... men om man kommer til fra undersiden så er det jo en grei sak :)
Er veldig lett å bytte den fra "oppsiden", er bare å ta av den sideplata som er festet med to skruer, så har man god plass. :wink:

#91822  av FireWalk

erling skrev:
FireWalk skrev: takker for infoen. Det er en måned siden jeg kjøpte denne nå, men jeg har ikke fått den på enda fordi jeg har grublet sånn over hvordan i alle dager jeg skal greie å få den på... men om man kommer til fra undersiden så er det jo en grei sak :)
Er veldig lett å bytte den fra "oppsiden", er bare å ta av den sideplata som er festet med to skruer, så har man god plass. :wink:
så da er spørsmålet: hva er enklest? å bytte fra undersiden eller oppsiden? skal jeg bytte fra undersiden må jeg jo ha av høyre bakhjul. Men skal jeg bytte fra oppsiden må jeg jo demontere de rørene fra turboen og det dillet som ligger iveien over her først..

håpløst hvor trangt og vanskelig alt skal være på disse bilene.. en kompis av meg driver og skifter girkasse på sin nå uten å ha ut motoren først.. ingen problemer det..

skal man ha MR2en på verksted må de jo ha ut motoren for den minste ting.. noe va det GÅR nok ann uten, men tar 10 ganger lengre tid...

vi forsøkte å få av manefolden en gang... etter 3 dager måtte vi bare gi opp.. var så trangt at det var umulig å få stramma til skikkelig uten å ta opp hele motoren :)

Jeg tror disse bilene er konstruert kun for japanske små hender.. og at det ikke skal være mulig for vestlige hender å skru på dem. :P

#91826  av erling

FireWalk skrev:så da er spørsmålet: hva er enklest? å bytte fra undersiden eller oppsiden? skal jeg bytte fra undersiden må jeg jo ha av høyre bakhjul. Men skal jeg bytte fra oppsiden må jeg jo demontere de rørene fra turboen og det dillet som ligger iveien over her først..
Har du AC-reim som må av først da kanskje..? Rørene står ikke direkte i veien for dyno-reima, vel.. Jeg har ikke AC-reim så det tar ca et kvarter å bytte reim. :) Jaja.. Whadevva. Finner vel ut av det. :wink: