grimfer skrev:Dette er kjempegreier.
Snakker om bra velkomst!
Takk til alle som har "stukket innom"!
GT4 CS: Hva slags plugger snakker vi om, egentlig? Min mekke-erfaring begrenser seg stort sett til noe mislykkede eksperimenter med gressklippermotorer...
Boost controller, fuel cut defenser turbotrykksmåler: Hvor mye koster dette sånn ca? Og finnes det noen leverandører som er å foretrekke? Og hvor mye vil du ha for open air filter kittet ditt?
Maset er i gang, og det tar ikke slutt ennå...
Forresten: Jeg har et par spørsmål som gjelder småknirk med bilen:
1. ABS-lampa lyser av og til. Særlig med det samme bilen startes, og det kan vare en stund før den slukkes. Hva kan det være for noe?
2. Clutchen "henger" litt, særlig når det blir mye småkjøring i kø. Er det noe som er vanlig?
Tusen takk for glimrende innspill så langt!
Er snakk om tennplugger til bilen din som er 1 grad kaldere en de orginale, skal fine frem noen nr til deg på plugger. Vet mange kjører med iridium plugger her inne, selv har jeg prøvd champion med godt resultat, halo plugger med 150000km garanti, byttet på mistanke uten grunn. Og nå sitter det av alle ting plugger til audi sin imsa motor i bilen min som er justert for min motor, de funker utrolig bra. Er det du som har bygget denne gressklipperen

En ting jeg lurer på da, separerte blokka og toppen seg hehe.
Boost controller koster rundt 1000kr++ men kjøp ikke bleed valve,turbotrykksmåler koster deg ca 1500kr, fuel cut defenser kan jeg få laget til deg så den koster deg ikke mange kronene i deler

Open air filteret skal du få for 350kr om du vil ha.
Det er jo ved og mase man lærer da
Ang ABS problemet ditt høres det ut som en kranglete føler, vi kan ta en diagnose test på den en dag om du vil. Så får vi opp feilkode og slipper og lete mer en nødvendig.
Clutchn din høres jo veldig ut som om du har luft i systemet ditt, vil anbefalle deg og bytte veske og lufte systemet orntlig, dessuten er det deler du kan smøre opp for og bli kvitt problemet. Kan sikkert hjelpe til med det og om du vil. Hadde samme problemet med min og fikset problemet ved og bytte veske,lufte og smøre opp
Akkuratt hvor du bør handle deler best og billigst vet jeg ikke, men det er det andre her inne som gjør. Ang turbotrykksmåler så styr unna "biltema"målere