TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ønsker Ã¥ kjøpe corolla!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #92603  av Eldar

en ae82. 3 dørs. Lite rust. Defekter ingen problem (som motor)
Hadde vert fordel om GT, men ikke nødvendi.
Hadde også vert fint om var i hordaland, eller hvertfall i nærheten.

Helst ring meg på : 98673984 :lol:

#92613  av Tor

Tomgang på 3000 RPM?

#92633  av Kjakan

Tor skrev:Tomgang på 3000 RPM?
GTen ligger såpass høyt på tomgang hvis den er ganske kald.
SÃ¥ ut som et veldig pent eksemplar, og det gjenspeiles jo i prisen.

#93182  av Eldar

takk for svar.
Hadde mer tenkt på en med defekter til en billi penge. Å jobbe litt koster meg ingenting. Men bare ikke rust :? (ikke so MYE hvertfall) Min forrige GT blir kastet i morgen på grunn av det...Var rett og slett ikke mer bil igjen.. (fustrerende)
Men har også lurt litt på en vanli GL-sun eller lignende å bygge om til GT. Har jo så godt som alle deler:D
Noen som har erfaring fra dette?
Alle svar mottas med stor takk:D

#93280  av Kjakan

Jeg ville ikke bygd om fra DX/GL Sun til GT. Det er så mange forskjellige komponenter her, at det ville blitt en stor jobb med dårlig resultat.
GT har mye stivere karroseri med flere lag kanaler blant annet, så kjøp heller en røten GT og fiks den opp....

#93347  av lasserj

har akkorat byggd en E9 1,3 luna om til gt-i16, det eneste som var forsjell på chassie dær var høyre motorfeste å at det ikke ikke var ferdige hull til stab stag,(det var utringner til det!)

tomgang skal være ca. 2800 kald, 800rpm varm..

rustfrie biler finner du i finmrak!

#93350  av spkstrp

er det en 4age det er snakk om her? min går på ca 2000 - 2200 når den er kald. Synes det er mer enn nok :lol:

#93519  av Kjakan

lasserj skrev:har akkorat byggd en E9 1,3 luna om til gt-i16, det eneste som var forsjell på chassie dær var høyre motorfeste å at det ikke ikke var ferdige hull til stab stag,(det var utringner til det!)
Jeg mener at det er annerledes med AE82. Har erfart det selv, og en eldre mekaniker jeg kjenner sier det samme- DX og GT har nesten ikke noe til felles. Mulig det er annerledes med AE92, men nå er vel AE92 Gti generelt litt slappere i fisken enn AE82.

Ja, det er snakk om 4AGE. På GT ligger tomgangen på 2800rpm på kald motor, noe som er drøyt. Den får ihvertfall smøring.
Dog har jeg problemer med å få tomgangen til å legge seg under 1100rpm. Hvis jeg såvidt rører skruen synker tomgangen til 6-700 rpm...

#93639  av lasserj

kan nok stemme med 1100rpm kald, kommer sikkert annpå hvor kaldt d er..

men har en kompis som også har 4age, å den er rimelig lik min på kaldstart, ca2800rpm, men da er d også kaldt ute(-15, -20c)

85-87 GT har 121hk
87-88 GT-I har 125hk (uten kat)
88-92 GT-I har 116hk (med kat)

#93748  av Kjakan

Mente at den ligger på 1100rpm på varm motor. Får prøve å utfordre tomgangsskruen i dag, og se om den overgir seg...
I går lå bilen dog på 2000rpm på tomgang på varm etter noen mils kjøring. Regner med at det skyldes en vakumslange som er sliten...Alltid et eller annet.

#93752  av Kjelliken

:D har no bygget om en slik ee80 til en ae82 før jeg (ae82 er gt og ee80 er 1.3 dx) det er svært få forkjeller på disse bilene i rammeverket så er det sagt. det som må gjøres er at du må søke hos toyota norge for og få et slikt prosjekt godkjent. Og det får du så lenge som du har en komplett delebil og det har du jo. Du vil trenge det orginale motofeste i GT'en for det er litt forkjell på det og det i 1.3 en.. dette er det som står på rammen på passasjer siden i bilen. Ellers er det de to hullene til stab staget o motorrommet som må borres de er merket så dert er ingen problem..

Ellers må du ta hele understellet og flytte over fra GT'en til DX'en bremser,krengestag osv osv... hadde nok sett etter noen nye deler fra whitline og sette på den bilen så blir den enda bedre en orginalt også de har krengestag til denne bilen.. en egentlig grei rett fram job vhsi eh har en kyndig person med seg dette... :wink:

skal se om jeg ikke kan legge ut noen bilder av den bilen jeg bygde..

http://www.kikdesign.com/kik_design3.htm

her er en link til den bilen jeg bygde for lenge siden ser dessverre ikke slik ut nå lenger... trenger du ideer til styling har jeg noen tegninger på lur... :wink:

#93855  av Eldar

NEEI..heiv bilen i går uten å kappe av motorfeste-feste. Det var kanskje litt dumt gjort.. Trur eg ska satse på et sånt proskjekt eg då..Har sett den bilen du har bygd på askøy før... FEEEIT!!!To tvillinger som har bilen no?heh.
Umuli å bygge sånt proskjekt viss eg ikkje har motorfeste-feste? må vel kappes av og sveises på?

#93996  av lasserj

stemmer, høyer motorfeste!

#93998  av lasserj

Kjakan! har du sjekket at tenningen stemmer? kan vare d..