Da er alt ferdig innvendig, stereoen er fininnstillt og alt var topp....var
Skulle endelig fikse den lille oljelekkasjen som var fra bunnpanna. Gikk på og fikk denne greit av. Kjente litt på olja som virka helt ok, selv om jeg syntes det var noen partikler der. Helte så det lille som var igjen i sumpen ut i en oppsamler vi har stående.
"Klunk"
Hva f var det? Kikka oppi og dro opp ett lite stålrør....lurte en stund på hva det kunne. Så slo det meg....Underspylingsdysene

Skrudde så av resten av bunnen og kunne konstantere at spyledysa til sylinder 4 var knekt.

Helt jælva supert!
Gud veit når den knakk, men den var hel og ny når jeg satte motoren sammen i fjor. Har også vært oppe i 1,4kg ladetrykk, men det har bare vært enkelte drag nå og da, ikke kontinuerlig hardkjør.
Veiv/råder/stempler og sylinderne ser bra ut, men det er jo begrensa hva men ser under der. Får håpe alt er ok.
Det positive er jo heldigvis at jeg merka det nå, bremsinga nærmer seg og det hadde jo vært helt typisk om denne motoren også kreperte på rullene

Dagali Bil & Maskin - Dagali opplevelser - BS Bildeler.
http://www.aasbergdrifting.com